kycklingsoppa

Har vart hos Tomas idag...
Detta är första gången på länge som jag kommer därifrån utan att känna med nedstämd!
Så sa han att de liksom nästan sprudlar om mig =O)
Då blev jag glad! Han är för söt min underbara psykolog.
Han är faktiskt den bästa jag har haft! Han är mänsklig och tar det man säger på allvar.
Vi prata om positiva saker idag... tex om arne, att han har gett upp kampen om mig, lr vad man ska säga....
Jag har vunnit... det känns faktiskt så... eftersom han inte skicka nåt kort lr gjorde sig påmind på min födelsedag.
På nåt sett känns det som att jag har liksom satt punkt för mitt gamla liv, och nu får jag chansen att bygga upp ett nytt positivt liv bland människor som jag tycker om.
Visserligen kommer min bakgrund alltid vara med mig, liksom i bakgrunden...men det skönt att få börja om! =D

Just som jag känner nu vill jag omfamna hela världen och ge så mkt jag kan och orkar till andra mäniskor...
jag vet att jag kanske inte ska ge allt numera... men det känns som att jag har mycket att ge till andra, sen om andra håller med lr inte ... det vet jag inte.
Men jag älskar mäniskor, älskar att vara omkring dem, älskar att träffa dem och jag älskar att finnas där för dem...
sen kommer det alltid finnas dom som man inte kammar åt samma håll med... lr hur man ska säga det.. höhö....
man kan inte älska alla mäniskor, man kan inte tycka om alla.... men man kan iaf ge alla en chans.=)
nu fick ja allt till det!! ;o) hihi





Denna låt tillägnar jag min älskling som jag älskar över allt annat!
Och denna tjej gör den lite charmigt så tycker jag...

Ja och nu kommer jag till rubriken... Det är många av mina kära vänner som är sjuk en dag som denna... med en massa feber och skit... stackarna! Jag tänker på er och skickar positiv-krya-på-dig-energi till er!!!
Ni har iaf inspierat mig till att laga kycklingsoppa till middag idag! så hoppas vi på att varken jag å jim blir sjuka (peppar peppar ta i trä)
hade jag kunnat skulle jag skicka soppa lite till er oxå., mina sjuklingar..
Har dock ett tips... ett riktigt huskurstips till alla er sjuklingar där ute!

Ta en stor kopp grönt te.(i grönt te e det mycke antioxidanter som är bra för kroppen)
Pressa i en klyfta vitlök
En till två skedar honung
Och.... pressa i lite citron i.

Detta kanske inte låter så gott... men man vänjer sig... och jag tror på allvar att de hjälper.
Om inte annat så " tron besätter berg" (lr hur man säger)

Nu ska jag sätta mig å kolla lite på tv medan kycklingen tinar...

Krya på er allihopa!

Puss på lilltån!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback