värk!

aj aj aj! mensvärk! riktigt jobbig en oxå...
Brukar inte ha mensvärk så de blir juh lite extra jobbigt då... och jag e trött och slö idag...

Vart lite ledsen denna veckan... lr egentligen ganska så ledsen....
antagligen har det med julen och göra... även om jag ändå ser fram emot den...
Har till och med kommit på en till julklapp till jim... hihi... tycker det faktiskt e lite kul i år att köpa klappisar=)

jag tänker mycket på mamma nu faktiskt.... extra mycket....
Känns så konstigt att hon inte finns längre... drömde härom natten att hon bara hade fejkat sin död och var ute å reste istället.... Och jag gick då ett lyckorus.... att mor en dag faktiskt skulle få träffa jim och sina blivande barnbarn trots allt...
Jag saknar henne! Jätte mkt faktiskt! Hade så gärna velat att hon oxå skulle få uppleva att livet trots allt kan bli bra...

Tänkte jag skulle skriva in den dikten jag skrev om min mamma dagen innan begravningen... det va tänkt att jag skulle läsa den på begravningen, men det blev för jobbigt för mig.... så låter den:

Tänk er en mor som låser in sina barn i en källare,
tvingar dem att vara tysta så att ingen skall upptäcka dem.
Låter dem aldrig vara ute, låter dem aldrig prata med någon om något.
Tänk er en mor som skaffar tio ungar, med olika män, som hon inte kan ta hand om.
Ger dem sällan mat, och får de mat går den ej att äta

Tänk er nu en liten flicka som är oerhört mager.
Som inte får leka med andra barn.
Som tar sig till skolan, men kan inte lära sig något.
En liten flicka som har så ont i huvudet så hon spyr och somnar på lektionerna för att hon är så trött.
Tänk er att hon vill men inte orkar,
som tillslut ringer till en familj som kommer och hämtar henne.
Av dem får hon mat och kärlek.

Tänk er att flickan växer upp och skaffar sig ett barn,
som hon är så glad i,
som hon älskar mest av allt.
Träffar en man som hon senare gifter sig med.
En man som slår, slår för allt han är värd,
slår allt som är i hans väg.
Tvingar sin fru till all sort av förnedring.
Hon försöker slå sig fri, men det går inte.
Hon tar sin dotter och flyr, deras enda utväg.
Mannen kommer efter
Han kommer fatt henne
Men hon kämpar
Han försöker allt för att skrämma henne, bryter sig in i hennes bostad, förföljer hennes och hotar att döda.
Men hon stannar och kämpar.

Hon pratar inte om det, vill inte belasta någon.
Hon ger och ger och kräver inget tillbaka.
Hon vill alla väl, gör allt vad hon kan för att alla ska ha det bra.
Hon hjälper och hon älskar.
Detta gör hon för att hon vill.
Hon har så ont i både kropp och själ,
men låter der ej hindra henne.

Hon kämpade mot sin otur
Hon kämpade med fem olika reumatiska sjukdomar
Hon bekämpade canser!
Men nu orka hon inte längre....
Hon är den vakraste och starkaste människa jag känner
och jag älskar henne över allt annat.
Hon är Min Mamma!!!

// 30 maj 2006//

Detta var min mammas liv i korta drag.... hon va så stark!
Beundrar henne för att hon orka så länge som hon gjorde....
min lilla mammsen!
saknar dig!
Pussar och kramar på dig!!!

Nu ska jag kolla på tv... så jag slutar böla nån gång!

Ha de bra!

Mina kommentarer
Emelie säger:

Min älskade vän.

Din mamma var en riktig stark kvinna och jag är så otroligt glad över att hon uppfostrat en sån go dotter som du Ikka.. du är god rakt igenom, en otroligt fin vän och en fin fin människa.

Du är som sagt tidigare, flera ggr, GULD VÄRD!

Puss din Emmi

ps. ses imon kanske?

2008-11-21 @ 00:08:39
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback