Fredag! =D

Idag är det fredag. NICE!
ska på afterwork med några kompisar,,, kanske till o med träffar gammla klassisar från gymnasiet. Har typ inte sett dem på år å dag... ska faktiskt bli kul!=)
Har precis snackat med Nettis i telefon angående ikväll, och vi kan fram till att jag skulle åka hem till dem innan.. så hon blir klar nån gång =P hehe... nä inte så, men de är juh greker... de förklarar allt.=)

Sitter och funderar på vad jag ska ha på mig ikväll... suck.
Känns som jag inte har några kläder alls, iaf inga partykläder =/
alla mina gammla partykläder e juh för små nu, har juh trots att gått upp över tio kg på detta ett och halv år.
 Så här såg jag ut på ett ungefär förr:


Alldeles för smal... trivdes inte i mig själv då... tyckte jag så ut som ett anorexsiafall... och efter mammas bortgång blev jag ännu smalar.... det är änna tur att jag inte har så många bilder från då, vill inte veta hur illa de såg ut då...

Nu e det mkt bättre... jag iofs inte riktigt vant mig än med att jag har en mage som putar ut, å ibland känner jag mig som en flodhäst... men jag trivs mkt bättre med mig nu är vad jag gjorde innan.. jag ser ut att må bra nu=)


detta är den senaste bilden på mig...

Visst ser jag friskare ut? mera sund?



Idag är det en bra dag! vilket är väldigt skönt, igår fick jag typ droga ner mig... minnena va allt för jobbiga igår...
massa tankar som snurrar runt... tänk er att sitta i kaffekoppen på liseberg å snurra för allt i världen... så mkt snurrar mina tankar.
Efter jag tog lugnande igår blev huvvet jätte seeg, och det va så jävla sköönt. Mina tankar har snurrar jätte mkt denna veckan, och igår orkade jag inte med dem.
Hos Tomas i onsdags börja vi prata om hur jag hamnade på barnhemmet.. lr snarare barnhemmen.
Funderar mkt på vad som hade hänt om min lärare i trean hade kontaktat soc.. hade vi fortfarande levt med han då?
Tror iofs att han hade sakta med säkert tagit livet av oss:!
Jag kommer ihåg den rädslan jag hade.... så fort jag hamnade på första barnhemmet, ett skyddat barnhem lr va man ska säga... fy människor vet vart det ligger nånstan... där bodde jag i ungefär 2 månader i väntan på en annan plats på ett annat barnhem.. meningen e juh att man inte ska bo där mer än 4 veckor.

Jag kommer fortfarande ihåg den dagen då jag hamna där...
Kristina hette hon, socialsekreteran, som tog mig dit...
Mamma hade hamnat på lillhagen, för hon orkade inte mer...
Och jag och Arne va på kristinas kontor och hon frågade mig: - "vill du bo hos pappa?"
(Arne kallades på den tiden för pappa) och eftersom han satt i samma rum vågade jag inte säga nåt annat än Ja.
Men hon bad Arne vänta utanför i väntrummet, för kristina ville prata med mig själv... och då frågar hon samma fråga... då svarade jag nej och började gråta.
Det var kristina som den dagen körde mig till barnhemmet... Jag hade ingen packning, inget... hon körde mig direkt...=)
Vad som sas till arne vet jag inte.. och allvarligt, jag skiter fullständigt i det!
Det var så skööönt att komma bort från han... jag kände mig lite smått trygg där.
Kristina lovade att han inte skulle hitta mig!
Kan ni förstå den glädjen? det lugnet?  samtidigt som jag var livrädd...

Jag har Helena, min lärare i trean, och Kristina att tacka för min "frihet". Önskar jag kunde säga Tack till dem!
De har en varm plats i mitt hjärta!!!



Jag hoppas att dagen går fort idag!
Johan kommer runt 14 nån gång, då ska vi gå på en promenad...
Sen blir jag ensam hela dagen.. jim ska jobba med bilen,
Han har köpt en gps som han ska instalera i bilen... det är inget portabel sak utan en stationär, (lr va man ska säga).
Han gjorde ett riktigt bra kap faktiskt... de brukar kosta runt 5 000 kr... men han hitta en på blocken för bara 2000.
Så bränner man ut skivor med kartor på... det blir billigare så=)
Den e tänkt till europa resan!
Sen om han hinner och orkar ska han även installera backkamerna... =)
Hans arbetskamrater tycker han e lite töntig som har skaffat en sån, men han säger till dem att de är för min skull... hahaha... han skyller helt enkelt på mig... dummer =P

Nä, nu ska jag sätta mig å spela spelen på facebook... har juh blivit beroende av "make me a celebrity" haha
det är verkligen askul!
Ja, jag vet... jag har inget liiv =P

haha
Massa pussar på er!!!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback