hide and seek




dagen då mamma skulle spridas i havet lyssnade jag på denna dagen ut.
Kommer ihåg hur jag och lina satt å lyssnade på låten... vi ville inte gå ut ur bilen.
Mammas aska är i baksätet....
Jag tror vi lyssna på den 3 ggr innan vi gick ur bilen.... Tårarna rann ner för våra kinder.

Vi sitter i båten, och det är dax att släppa dig fri... du ligger i en specialgjord una som skall sänkas ner i vattnet, som sedan smälter bort och din aska enas med havet.
Jag håller i repet, min enda kontakt med dig......
Jag vet att jag måste släppa, men jag ville inte....
Jag hör en stämma i bakgrunden "det är dags att släppa taget"
och jag släpper... ser dig sjunka ner mot botten.... sen hör jag i mitt huvud ett viskande tack.

Detta är nåt av det svåraste jag har behövt göra i mitt liv!
Detta och planera din begravning.....

Saknar dig mamma.....
trodde aldrig man kunde sakna någon så mkt... trodde de skulle minska med tiden,
Varje gång jag tänker på dig känner jag hålet i hjärtat.... ett svart hål....




Alla runt ser ej smärtan din
ett, ett leende gör alla glada
men
bakom finnes ett djupt hål.

Jag finner dig i den djupa botten,
försöker ge dig handen min.... når ej...
och mitt hjärta rasar sakta i tusen bitar...
allt som finnes är ett djupt hål i själen min

Skriker ut ditt namn
du försvinner längre och längre bort
sträcker ut min hand...
söker efter dig trots att jag vet att jag ej kan finna dig!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback