...

Vaknade idag efter en mkt hemsk mardrömm.
Vakna upp i rädsla!

Igår när jag gick och lade mig hade planen att göra yoga...
men imorse när jag vaknade i denna rädsla vill jag inte det längre...
Jag kände att även denna dag skulle kantras med ångest och flashbacks.
Sedan kom jag på vad min försteskötare, Rolf, har sagt.
Att det är bra att göra yoga när man känner att ångesten är påväg.
Så, jag gick upp... flyttan undan bordet, la ut min yogamatta och började.
När passet sedan var klart, kände jag mig som en helt ny människa... och just nu känns det som att det kan bli en bra dag idag... iaf bättre än vad jag först trodde.


Igår va första gången jag försökte få ner min flashback med ord.
Har aldrig gjort det innan... och det kändes faktiskt skönt att få ner det, när man är mitt i det.
På torsdag ska jag skriva ut det jag skrivit och ge det till min psykolog, så kanske vi kan prata om det...
Det känns allt för jobbigt att börja prata om det... så kanske om han får läsa det jag skrivit då kanske vi kan prata om det...
Jag vet att det kommer bli jobbigt, och antagligen kommer jag må skit på torsdag efter det... men det är det värt.
För jag vill inte att det ska göra mig så tagen och ge mig den ångest jag fick.
Jag måste få ut skiten från mig... jag måste minnas och lära mig hantera det!
Ibland känns det hopplöst... men skam den som ger sig!!!
Jag ska igenom det!!! Jag ska, Jag ska, Jag ska minsann vinna kampen!!!

Jag ska försöka varna er innan lr så, så som jag gjorde igår...
För jag vet att det finns folk där ute som inte vill veta... och då ni får läsa det på egen risk.
Det är absolut inte min mening att få er att må dåligt oxå..
Jag skriver ner det för det hjälper mig... men jag ska försöka förvana er så att ni kan göra ert aktiva val, så jag inte tvingar på er nåt som ni absolut inte vill veta.
Det känns viktigt för mig att säga detta!
För om jag ska lyckas ta mig igenom detta behöver jag skriva... och det är på datan jag skriver som lättast...
och jag lägger ut det på bloggen för att oavsett vad folk tror, så har det hänt och sånt här händer fortfarande!!!
Jag vill uppmärksamma det och jag vill samtidigt visa att man kan få ett bra liv även om man har haft det tufft...
att man själv inte måste bli missbrukare lr misshandlare för att man själv har haft en sådan uppväxt!
Det går att ändra! men det kräver kraft och mod från en själv!!
Men jag tror på människan och denns fria vilja!
Man måste välja att få ett bra liv, för att man ska få det!
Man kan inte skylla på allt annat, utan det är upp till en själv och en själv ensam att välja den vägen!

Ska nog ställa mig och börja måla på tavlan till Emmi strax och ta en god kopp kaffe tror jag... =)
och fundera på vad jag ska äta till middag idag..
Igår åt jag lax på en bädd av sparris och scoush med svartpeppar, olivolja och citron... det va riktigt mumsigt! =)

på återseende ;)

Pussen

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback