I feel even sader...

japp... idag e det värre än igår
Mycket som snurrar runt i huvudet...
och antagligen tolkar jag mycket, vad andra säger, fel...

det som gör mig mest ledsen just nu är de pikar jag från jim över mina sovvanor....
Varje gång jag sover länge lr vill sova länge så får jag pikar angående detta...
som exempelvis... idag skulle vi egentligen åka hem till Ewa, jims mor, för en fika... Jim skulle oxå jobba med bilen, och då vill Ewa att vi skulle komma tidigare.. så säger han något i stil med "ja, men veronica får inte sova så länge som hon brukar då..."
Nu blev det så att Ewa kom hit ist, och jim "väckte" mig efter att han pratat med henne... och säger till mig att Ewa skulle komma hit om typ en timme...
"visst inge problem" tänker jag då och går upp... och gör mig iordning...
(Jag hade tidigare ställt alarm på mobilen klockan 11, så att jag inte skulle sova längre än så, eftersom vi hade grejer å göra å så)
Mitt alarm på mobilen hade jag glömt stänga av, så den började låta klockan 11... då får man denna kommentare "e det dags å gå upp nu älskling" av jim...
Detta är inte första gången.. utan jag får Alltid pikar angående mina "sovmorgonar" och över mitt sovande över huvudtaget.

Ni tycker kanske att jag överreagerar å så... men jag har fått nog med dessa pikar nu!!!
Vad vill folk egentligen???
Att jag ska gå tillbaka till mina gamla sovvanor???
sova 3-4 timmar på en hel natt, inte sammanhängande dock... utan jag kommer vakna, i stort sätt, varje timme å ligga vaken en halvtimma till en timme innan jag somnar om.
Jag är mer lr mindre förbannad nu... för det har alltid varit så för mig... hela min JÄVLA uppväxt!!!!
Det är okey för ALLA andra att sova precis hur de vill... men när det kommer till mig så får jag inte välja å ta en sovmorgon utan att få höra om det på ett lr annat sätt! sover jag längre än någon annan så får jag höra detta
Det spelar ingen roll om jag har kunnat sova lr inte under natten... det spelar ingen roll om jag ligger vaken i timmar innan jag somnar.. lr går å lägger mig sent!!!!
Det spelar ingen roll om jag har en anledning lr inte... jag får skit för likt förbannat!!!
Och jag e trött på detta nu!!!
Det spelar heller ingen roll om jag förklara hur viktigt sömnen har blivit för mig... att jag inte kan vara trött på dagarna för då kommer ångesten och dagen blir skit! Är jag för trött kan jag varken stå emot min psykiska ångest eller minnes ångensten!
Det spelar ingen roll om jag försöker förklara för andra... det spelar verkligen ingen roll... för likt förbannat får jag höra dessa pika... vare sig jag vill lr ej! De kommer som ett BREVPOSTEN!!!

Så nu får jag antingen sluta med mina sömnpiller och börja med att inte sova...
Lr så får jag sitta uppe till jag slocknar, för att sedan gå upp innan 6 på morgonen... vareviga dag!!!
För folk verkar inte lyssna när jag förklarar hur viktigt sömnen är för mig...
så för att folk ska FATTA så får jag visa det helt enkelt!!! jag får stanna uppe!
för folk lyssnar inte!!!

Jag har tröttnat på pikarna och folks anseende om mitt sovande!!!
Har ni inget bättre för er????
Eller vad är problemet?


nu ska jag en kopp kaffe så jag Inte somnar på ett tag här!




Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback