i feel sad!

känner mig ledsen och vemodig idag.
känner att tårarna vill komma ut, men det gör dem inte.
Mina ögon värker, och jag vet inte om det beror på nåt annat än att trycket från tårarna som inte kommer.

samtalet med Tomas var mkt svårt... han fick läsa om det "straffet" jag fick efter att ha trotsat Arne..
och Tomas blev väldigt berörd.
Han säger att det är en ära att få lyssna på min historia och han anser att den ska filmatiseras.
Och på ett sätt vill jag med det,  jag vill berätta att när det känns som hopplösast så finns det oftast ett ljus ändå.
Jag har trotts allt haft tur... men jag har kämpat för att komma hit och få den hjälpen jag fått och får.

Jag har mkt att tacka mina nära vänner och min psykolog!
Utan er hade jag inte funnits idag!
Så snälla ta emot min tacksamhet...

det är svårt att beskriva vissa känslor med ord...
jag hoppas att jag en dag kommer kunna göra detta.

I torsdag satt jag å berätta lite om flykten från Spanien för Tomas...
Det är svårt att prata om det... och Tomas är den enda (profesionellt) som har tagit mina ord på allvar och trott på min historia.
Jag har många gånger tidigare fått höra "detta är för otroligt för att vara sant"  "håll dig till sanningen"  "sånt här händer inte" och "nej nej..."
Antagligen har de inte trott på min historia bara för att jag inte kan gråta, bara för att jag inte gråter framför dem när jag berättar.
Om jag säga så här... jag har gått hos Tomas i tre år nu, och han har bara sett mig gråta två gånger.
Jag har svårt för att gråta i vanliga fall... men framför andra människor är det oerhört  mkt svårare.
kanske ger er en liten inblick?

Jag önskar att jag en dag kan bli en kvinna som lätt kan gråta... både av glädje och sorg. Hellre fälla en tår för mkt än för lite... eftersom jag vet hur det smärtar inne i en när man inte gråter.

en väldigt vacker bild som jag hittade på internet. På något sett tilltalar den mig verkligen!
så jag va bara tvungen att visa den här.

t%c3%a5rar Pictures, Images and Photos
By malungsfors.



Jag har målat en tavla, som handlar just om svåra tårar... vet inte hur ni tolkar bilden.. hade vart skoj å höra vad ni tycker och hur ni tolkar den?!

Here it is:




förrgårdagens detox mat (ett halveget recept) :


Är ni intresserade av recepten på detoxmaten jag gör?
Vad tycker ni om att se bilder på det jag äter (under min egen diet) ?


nu känns det faktiskt lite bättre, känner mig inte lika vemodig nu iaf... =)

nu ska jag sätta på en film, en rolig film =)

Puss på er alla!

Mina kommentarer
Malin säger:

Jag tycker också att din historia bör berättas så småningom. Du älskar ju böcker, du borde skriva en bok!



Jag är ingen konstvetare va, men jag ska säga hur jag tolkar tavlan... Jag tänker när jag ser den att om man gråter så kommer elden. Det vill säga, man ska inte gråta - för då blir man bränd, eller "straffad". Det kan dock hända att min tolkning är något påverkad av det du skrev förra gången..



Kram, vännen!

2009-08-15 @ 16:09:35
URL: http://lifeofmalina.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback