morgon kaffet

Vakna idag till en dag med sol... känns underbart=)
började min dag med att gå upp och göra yoga.
Gjorde halva pogramet då jag kände att hungern tog vid och orken försvann.
Lagde havregrynsgröt med hallon i till frukost och nu sitter jag och dricker mitt morgonkaffe =o)

Har fortfarande träningsverk för yogan jag gjorde i tisdags.
Det är så skönt med träningsvärk ändå.
Skönt att känna träningsvärken i nedre bukmusklerna. det är dem som jag vill träna upp.
Vill bli av med det farliga bukfettet, så nu går jag på diet igen.
Jim har varit så näll å köpt shakes till mig som jag kan dricka när jag e ensam hemma, eftersom jag sällan äter då.
Så nu ska jag ta tag i maine body och bli fitt.
Ni ska inte få för att jag vill gå ner i vikt!! för det vill jag Inte! Jag är nöjd med min kropp, vill inte bli så smal som jag var förr.
Har alltid varit avundsjuk på alla som har haft lite hull.=)
och nu har jag fått en kropp som jag ändå tycker om. Vill som sagt bara bli lite fittare.

Här kommer bilder på hur smal jag va förr, så ni får se...




Ser ni hur smal jag va?... och detta va inte mitt smalaste tyvärr.
Jag va ännu smalare än så efter att mor gick bort. Som tur e har jag inte många bilder på den tiden.
Vill inte se dem.
Då blev till och med mina arbetskamrater orolig för mig, jag fick frågor som "äter du ordentligt"
Och om jag ska va ärlig så åt jag nästan ingenting då heller...
Inte för att jag tyckte att jag var tjock lr nåt sånt... men jag kunde inte få i mig mat helt enkelt, det gick bara inte.

Så, jag är mer nöjd med min kropp idag än vad jag var då!


Min plan är att stanna i denna kroppsformen =)
men som sagt bara få lite mer muskler...

Jag vill kunna börja jobba nu till höst (om jag inte kommer in på utbildningen) och då behöver man muskler.
Har man varit sjukskriven i, över, 2 år nu.. så har man inte mkt muskler kvar. =P
Jag vill ju riskera att tappa en vårdtagare bara för att jag är för svag!!!
Så nu är det MUSKLER som gäller här ;)

Har funderat på om jag ska söka jobb på en avdelning där man tar hand om förtidigt födda barn... Det hade varit intressant, och jag följer ett par bloggar som handlar om just förtidigt födda barn.
Vill på något sätt kunna ge det som jag själv aldrig har fått.
Stöd, omtanke och kärlek!
Och jag känner att jag har så mkt att ge!
och jag har mkt att lära.
Jag vill jobba med barn på något sätt.

Jag vill komma igång med livet nu... och jag vet att det kommer bli tufft=)

Jag känner att jag vill så mkt just nu!

Strax ska jag gå till Tomas, psykologen, och prata...
Jag hoppas att jag kommer må bra även när jag kommer därifrån, men antagligen kommer jag inte det...
Han är så bra! han får mig verkligen att prata om det som är jobbigt samtidigt som ahn tar det lugnt.

Funderar på om jag ska köpa en bulle till han=)
hihi, fast jag kan iofs inte äta det =S
 jaja, får se hur jag gör!

På återseende

Pöss!


Mina kommentarer
Sandra säger:

Kul att du börjat träna. Power to you! Själv har jag verkligen kommit igång med gymmet igen sedan jag slutade röka, underbart. Min snygga häck är välkommen tillbaka och endorfinerna sprudlar. Så keep it up, det verkar som om du är piggare nu också och har framtidsplaner osv =)kan verkligen rekommendera att jobba med barn, de ger en hopp om livet! Kramar S

2009-08-06 @ 22:01:23
URL: http://ekeving.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback