sömnbrist =P

Ja, som ni kanske märkte va jag förbannad igår... men ta det med en nypa salt de jag skrev...
visst det e jobbigt ibland när folk skämtar om mina sömnvanor...
   Det jag vill få fram är att sömnen är viktig för mitt välbefinande, och egentligen, så länge det inte drabbar er... varför bryr ni er?
Och jag sover inte hela dagar utan anledning...

Nu på det senaste har jag kanske sovit lite längre än vad jag brukar på vardagarna... kanske ligger i sängen till 9-10 nåt men sedan går jag upp...
Det har blivit många sena kvällar för mig då det snurrar en massa tankar, om allt, i mitt huvud.
Jag somnar med en tankekarusell och jag vaknar med en tankekarusell.
Detta va framförallt påtagligt i natt.
Jag kunde inte somna förren 00.30 och jag va klarvakan 06.30.
Så det blev bara 5 timmars sömn...

Jag gick upp klockan 7 satte på kaffe och gjorde mig en shake, satte på tv och började söka efter en del nr som jag behövde för alla samtal som jag skulle ringa idag.
När klockan 8 satte jag igång med yoga!
Jag kämpade på bra, försökte allt vad jag kunde.
När jag va klar med yogan började jag ringa.

Jag ringde begravningsbyrån för att höra om de hade nr till kvibergs krematorium, men de erbjöd sig att hämta morfar så att jag bara hämtar han där innan vi åker upp till Södertälje. Detta tackar jag verkligen för.

Gick sedan upp till Carro för att äta en stadig och nyttig frukost. (havregrynsgröt med mango)
När maten va nere i magen och jag va mätt och belåten gick jag hem och fortsatte...

Jag har ringt Kyrkogårdsförvaltningen i Södertälje och bokat en tid för Urnsättning.
Så nu kommer äntligen min älskade morfar ner i jorden, den 28 augusti kl 9 sker detta.

Jag har ringt Agria djurförsäkringar och fixat så att jag betalar dem via autogiro varje månad istället för en årsräkning där man betalar hela försäkringsbeloppet på en gång. Det va en jätte rar tjej som jag fick pratat med..
Sedan ringde jag 3 för att ta bort 3surf på mobilen.. det går att beställa "abonemang" på olika grejer, typ musik spel m.m. Men det är svårare att avbeställa det... då måste man ringa.

Jag har svårt för att ringa okända människor, tycker det är jobbigt och det kräver stor koncentration från mig som jag inte alltid har. Jag fasar för att ringa och får lite av ett katastroftänkande som gör att det blir extra jobbigt.
Sedan är jag inte en telefonmänniska. Tycker inte om att tala i telefon, har svår med koncentrationen och jag hör oftast personen dåligt.
Jag gillar smsa och träffas live... Hellre en fika (på stan lr hemme) än en timma i telefon.

Sedan ringde jag en "släkting" till morfar, som jag aldrig pratat med... tror inte ens jag hört talas om henne.
Hon ville att jag skulle kontakta henne (jag tror pga urnsättningen) Så jag ringde... det gick la sådär...
Hon fick veta det hon ville angående morfar.... det va mest hon som talade...
Stockholmare ;)

Sedan kom den stora fasan.... ringa Erland.
Innan jag ringde kändes det som att jag fick en utomkroppslig känsla... som att jag var utanför min kropp och svävade.
Det va läskigt, så Carro fick komma över å vara ett stöd för mig... (sötnos)
Jag fick inte tag på Erland förren nyss.
Och samtalet va ändå okey.. det funkade,
Jag fick sagt mitt.. och jag bad han ringa de övriga som vill vara med.
Erland blev la lite besviken (om det nu är rätt ord) för att jag inte ordnar en tillställning där uppe som jag gjorde här.
Även om jag kanske hade velat så har jag verkligen inte råd att göra detta...
och som jag mår just nu (med tanke på tankspriddheten och mina flashbacks) så orkar jag inte vara trevlig mot människor som jag inte känner eller vill umgås med.

Det känns helt underbart att få stryka allt från listan! =D

* Yoga
*Ringa Lundby begravningsbyrå (angående askan)
*Ringa Kyrkogårdsförvaltningen
*Ringa Agria
*Ringa 3
*Ringa Monica (morfars släkting)
*Ringa Erland

Känner mig jätte duktig, för detta har verkligen varit krävande för mig.
och jag e stolt över mig att jag har lyckats göra allt detta trots sömnbrist ;)

Så idag förtjänar jag rosévin och hamburgare!

Jag e GRYYYYM!!!!!=D =D =D

lättande pussar på er alla.


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback