tankar...

Har som vanligt en massa som snurrar i mitt huvud..
Det som snurrar mest just nu är frågan om jag är värd att ha det bra...
För ibland undrar jag, framför allt när det handlar om vissa saker som jag inte riktigt är redo att skriva om här.
Jag försöker alltid vara snäll och hjälpsam, i den mån jag orkar själv.
Jag tänker i första hand på alla andra innan jag tänker på mig själv.
Detta är något jag försöker ändra på... jag försöker jobba med att jag ska sätta mig främst... mig och jim.

Jag börjar fundera på om jag kanske borde bli lite mer åt det elaka hållet... kanske bli en riktgt bitch
men det är inget jag vill innerst inne... jag vill inte förlora mig själv igen...
jag måste iaf jobba med att tänka på mig själv!
Göra det Jag gillar... å inte bara göra sånt som alla andra vill att jag ska göra.
visst, man kan kanske kompromissa ibland... men för att skydda mig själv måste jag nu försöka bli hård
för nu verkar det som att vad jag än gör så får jag skit på ett eller annat sätt...
och detta vill jag få slut på...
iaf att jag tar åt mig den skiten jag får... för när folk säger vissa saker till mig blir jag ledsen och sårad... och så kan jag inte ha det...
Jag kan inte vara en super människa som pleasar alla andra...
en relation handlar om att ge och ta...
och ofta har det varit att jag bara ger och ger..
jag har iofs mkt att ge, jag älskar att ge av mig själv...
men när jag blir tom finns där inte många som fyller upp mig igen...
utan jag måste gå in i min egen dimma och försöka ge till mig själv, vilket ibland kan vara svårt... när man inte har kraft nog att klara vardagen.
Det finns några som fyller upp mig snabbt... men av olika anledningar kan jag inte alltid vara med dem.
Nu har jag åter hamnat i den där tomheten... jag har nästan gett slut på mig själv...

Det hjälper inte att jag även måste tampas med mina flashback.... dem gör mig både trött och ledsen.
Men jag försöker se det positiva i att dem kommer... för de hade inte vart här om jag inte hade mått så bra som jag ändå gör. Och jag måste bearbeta dem, jag måste ta mig igenom detta... för annars kommer jag aldrig bli hel.
och Jag vill bli Hel!
Jag vill vinna kampen över demonerna!!!

Idag ska vi iaf åka och hälsa på Malin och Jonas när Jim kommer hem...
det ska bli jätte trevligt =)
Det va längesedan vi träffa dem... och de har till och med fått en liten tillökning i familjen...
en jätte söt lite valp... =)
så idag ska jag få sniffa valp =) hihi
Och jag Älskar doften av valpar...

Igår träffade jag Emmi, vi träffades på Järntorget och tog våran fika i haga... va härligt att höra hur bra hon mår nu när hennes kille har kommit hem från USA.=)
I nästan allt hon berätta fick jag en massa rysningar av välbehag!
Så underbart härligt!
Vi käkade även sushi på supersushi... det av riktigt längesedan jag åt det... så jag försökte njuta av varje tugga.
Det enda som en negativt med supersushi är att det e så stressat där... det är litet och många vill äta där...
men de har grymt goa sushibitar till ett jätte bra pris!
Sen åkte jag hem till mig... och satte mig å glodde på tv.

Ringde Camilla och vi prata i nästan en timme.
Vi hade mycket att berätta för varandra =)
alltid trevligt att prata med henne... hon e så söt!

Sedan på kvällen åkte jag å Jim till ThoreB för att lämna Louises present.
Där va även Nettiz, så det blev en massa prat om allt möjligt!
Varit så underbart, för jag har fått träffa dem mkt i helgen då vi firade Louises 24 årsdag!
Jag hade grymt skoj!!!
Vi käkade god mat och gjorde stan osäker! =)

Helgen har varit så bra! ...trotts viss motgång som egentligen kunde ha förstört hela helgen, men jag lyckades koppla bort det och njuta av tiden med jim och hans kompisar på fredagen, och firandet av Louise på lördagen!

Just nu längtar jag bara tills Jim kommer hem, så att vi kan åka å hälsa på Jonas å Malin!!

kom kom kom nu jiiiim ;)

ska nog byta från myskläder till lite nya fina kläder istället medan jag väntar... och lyssna på musik som ger mig energi! =)
kanske lite AC/DC!!!! =)

känns mkt bättre nu när jag fått skriva lite... =)

Ha en toppen dag allihopa!!

PUSSS


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback