pepparkakshus

I fredags var Jim och jag på bio och kollade på Luftslottet som sprängdes.
Så in i helvets jävla bra!!! Jag Älskar Steig Larsson filmerna... Kan till och med påstå att de är mina favorit filmer!
Så otroligt bra är dem...
På många sett kan jag känna igen mig hos Lisbett... Känna igen hennes murar... skyddsmurar.
Jag älskar hennes styrka och jag älskar hennes vishet.
Hon har många liknande tankar som jag!

Efter filmen gick vi ut och åt.. och det va verkligen skönt att få den tiden tillsammans. Det var trevligt och vi pratade om massor.. som vi vanligtvis brukar göra.
Det kände bättre mellan oss....
Det är jätte jobbigt denna svackan... fast jag vet inte om Jim känner av den lika mycket som jag gör... Men jag saknar oss..

I lördags blev det Lucia/Julfest hos familjen Brynielsson!
Så in i bombens roligt! Alltid lika trevligt och roligt hos dem!
Vi hade även Pepparkakshus tävlig.
Varje par skulle baka ett pepparkakshus och så skulle vi tävla om vilken som blev bäst.
Nettiz och hennes kille gjorde ett fantastiskt fint hus! Jag blev riktigt chockad när jag såg det... Det ser ut som ett proffs har gjort det... som det va köpt
Louise och sebastian hade gjort ett borgtorn... stort och häftigt! riktigt impad även där.
Emmi och hennes kille David gjorde ett timmerhus! Helt otroligt coolt och fint! De hade inte ens nåt "lim" som de satte ihop delarna med, utan de hade sågat ut delarna så att allt skulle klaffa... COOOLT
Jim och jag gjorde en borg... ja den kan jag inte säga så mkt om förutom att jag fick skärsår och blåsor på grund av smält socker och en konservburk.
Sedan var det två par till som var med i tävlingen...
En kyrka och en bro...
Allt var riktigt coolt och häftigt!


1.



2.




3.






4.




5.




6.




Vilken tycker du är snyggast? roligast? fantasifullas?


Vi har en tanke om att försöka sälja pepparkakshusen och sedan skänka pengarna till välgörande ändamål..
Planen är antagligen till hemlösa i Göteborg.
Det kommer i vilket falls som helst skänkas till Utsatta i Sverige...
Men vi får se om det ens går att sälja dem...  Jag hoppas verkligen det...
För det hade vart en fin Julklapp till dem utsatta i Sverige.

Nu ska jag börja städa här lite, ser förjävligt ut här hemme efter allt pepparkakshusbakande!
Sedan kommer Jonathan hit på middag ikväll... så då vill INTE att de ska se ut så som det gör!

puss


Mina kommentarer
Louise säger:

jag röstar på nummer två =)

2009-12-15 @ 22:36:01
URL: http://zazoula.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback