Lite av en uppdatering:

Idag är dagen innan nyårsafton-som vi ska fira med systrarna i Linné.
Vi skulle egentligen fira med Camilla och hennes familj, men hon ska jobba på nyårsdagen så då tänkte vi att hon skulle få en lugn nyårafton. tråkigt det där med att hon ska jobba faktiskt... det är inte så ofta vi träffas. Men det får vi försöka ändra på... saknar dem mkt faktiskt.

Till imorgon ska jag baka en kaka tänkte jag... lr de e så att vi kör ett knytkalas och jag har uppgiften att göra en efterrätt... bara ett problem, en är glutenallerigker och en är laktosintollerant  
Och jag tänkte änna försöka få ihop en efterrätt som vi alla kan äta utav... så inte de allergiska/intolleranta behöver känna sig utanför.  Vi får se om jag lyckas... ska söka på google sen efter jag druckit mitt morgon kaffe.

Idag har jag varit väldigt duktig, jag vakna klockan 7 och gick upp halv 8... så tänkte jag: Varför inte testa en av mina nya träningsdvdn
(Jag har nämligen köpt två träningsdvd; en stripptes aerobic  och en boxaerobics)
Så jag testade på strippteas-aerobicsen... det va annorlunda träning, då dem säger att man ska försöka vara sexig oxå  jag sexig... I don´t think so.
Jag får dra ner persiennerna när jag tränar det nästa gång... så inte grannarna ser

Jag har tänkt att börja mitt "nya" liv på måndag efter nyår... då ska jag träna 3 ggr i veckan. Vilket passar utmärkt då jag har tre träningsdvd, (har yogan oxå) Så de blir en dvd till varje träningstillfälle
Perfekt!!!!
Meningen är oxå att jag ska börja med detox på måndag oxå... men jag har faktiskt inte råd med det!  
Alla mina pengar som brukar vara över, varje månad, har gått åt till julklappar... så det blir en riktigt tajt Januari.
Men jag får börja med detox i Februari istället... då har jag lite mera pengar... kanske kan göra en lite smygdetox denna månanden iaf

Julen har varit bra, vi firade hemma hos svärmor... det var ritkigt trevligt.
Hög-mys-fakor va det oxå i deras nya hus.
Jim och Jag fick bland annat ett pressentkort på Chilli och en jätte gossig filt (som jag nu har tagit till min egen)
Av Jonas och Malin fick jag en nessisär, jätte fin, och Jim fick en cool t-shirt.

Juldagen firade Jim och jag hemma, vi tog det mest bara lugnt. Åkte visserligen och köpte ett jätte fint aragemang med ett gravljus som vi tänkte lägga på morfars grav.


På annandagen gick vi upp tidigt för att åka upp till Södertälje för att lägga kransen på min älskade morfars grav.
Det snöade hela tiden, från Landvetter till Södertälje, och vägarna var verkligen täckta av snö. Så resan upp dit tog ett tag, ett bra tag. Men det var verkligen jätte vackert att se så mycket snö.
Eftersom de har saltfria gator uppe i Södertälje var det extra vackert där, inget salt-slask som vi brukar ha här i Göteborg om vi ens har snö (vilket är sällan).
På kyrkogården var det 3- 4 dm snö och det var otroligt vackert. De buskar som är vid morfars grav hade laggt sig så att man såg gravstenen, som att den låg i en liten "grotta". Och vi tände gravljuset och la kransen på snön vid graven.
Tyvärr glömde jag både telefon och kamera, så jag kunde inte ta kort på hur vacker det var. Men det är något jag får ha i mitt minne istället.
   När vi lämnade kyrkogården kom Jim på den fantastiska idén att åka ner till Öland, till familjen Brynielsson.
Så vi ringde dem och fråga om de hade plats för oss en natt, vilket de hade.
Vi kom fram dit vid halv 22 och vi fick massa mat och en massa mys.
Fick även chansen att träffa Nettiz pojkvän♥ "på riktigt", så jag fick mig helt underbar uppfattning av honom... De passar jätte bra tillsammans
Jag är så ofantligt glad att de har träffat varnandra!!!
Vi hade det Jätte mysigt där... som alltid när man är med familjen Brynielsson.

På söndagen åkte vi hem igen...
Väl hemma var vi jätte trötta och jag har mer eller mindre sovit så mycket jag bara har kunnat.
Igår gick jag å la mig vid 17 tiden och sov enda fram till, strax innan, 7 idag.
Och idag känner jag mig faktiskt utvilad, vilket är jätte gött
Resan till Södertälje, till Öland och sedan hem, tog mer av mina krafter än vad jag faktiskt trodde. Men det var det värt.
Jag har dessutom haft mycket mardrömmar på nätterna så jag har inte sovit så bra, förrens inatt.
Många av mina drömmar har handlat om mamma...
En utav dem va faktiskt helt underbar... Jag drömde att jag träffa henne, även fast hon i drömmen var död så fick jag prata med henne och krama henne.
På ett sett känns det som att denna dröm var en julklapp från mamma... jag fick chansen att berätta om Jim, om mina underbara vänner och hur bra mitt liv är nu. Jag fick även berättat att jag saknar henne nåt fruktansvärt.. och jag aldrig riktigt har fått bearbeta den sorg jag känner inför hennes bortgång.

Idag kommer Lina hit♥
Vet inte riktigt när hon kommer, men ack vad kul och skönt de ska bli att träffa henne. Hon är oxå en utav dem som jag verkligen saknar, som man inte har chansen att träffas så ofta som man skulle vilja...
Men det ska bli riktigt trevligt att få träffa henne idag.
Antagligen kommer vi bara ta det lugnt... tror hon behöver det för hon har så otroligt mycket hemma...
Och alla är vi värda att ta det lugnt mellan varven...
Så jag ska bara ta hand om henne och sända henne stor dos av kärlek!♥

Nu har jag druckit upp mitt kaffe och ska då, nu, leta reda på nån efterrätt tills imorn... Önska mig lycka till

Gott nytt år på er alla och God fortsättning!!!!!!

Pussar å kramar


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback