Onsdag = Torsdag

Idag är det Onsdag men det känns som torsdag
På Torsdagar är det Tomas som gäller... men jag träffar han idag istället för imorn.
Så därför känns denna onsdag som en torsdag.

Jag har fortfarande inte hämtat mig helt från helgen.. är fortfarande ledsen, men inga tårar som rinner...
Vet inte om jag är extra känslig för att det börjar närma sig Jul...

Det är så många som sitter ensamma på Jul... och jag kunde varit en av dem.
Ensamheten blir så mycket mer påtaglig nu under julen...
Den känns mer när alla ska vara så glada och lyckliga under denna tiden...
De männsikor som lever i missär och inte har det så bra ställt som många andra... är det extra "synd" om...
Dem som har en full Jultomte som lyfter upp en och man är rädd för han ska trilla...
Dem vars föräldrar missbrukar, slår eller är oträffbara.
Julen ska vara glädjens och barnens högtid...
men för många är det den värsta tiden på året...

oj, måste göra mig iordning nu för att ta det långa benet framför det korta och gå till Tomas

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback