jag blir så trött...

... ja som sagt, jag blir så trött...
Denna veckan har jag rent ut sagt mått skit, har fått ta många lugnande för att dämpa ångesten och har inte kunnat pluggat något på veckodagarna...
så idag tänkte jag att jag skulle sätta mig å göra så mkt som möjligt på inlämningsuppgift 2 i B & U sjukvården.

Jag började plugga... så efter någon timma ringde Erland för att berätta att jag har satt in dödsannonsen i fel tidning i södertälje... han mena på det att jag skulle veta vilka tidningar folket läser där upp... (som om jag vet det?)
ja jag hade iaf satt in annonsen i södertälje posten... (vilket jag tyckte va logiskt) men tydligen skulle jag veta att folket där uppe läser Länstidningen... och att dödsannonsen då självklart skulle vara där i å inte i södertäljeposten som tydligen ingen annan än min morfars gammla kusin läser.... så enligt erland finns de ingen där uppe som vet nånting om nåt när de gäller morfar...
jaha tänkte jag då... då får jag juh fixa så att dödsannonsen kommer in i rätt tidning denna gången!... vem vet de kanske vill att jag sätter in den i dagens nyheter oxå! lr vänta här... varför inte sätta in den förbannade annonsen i alla sveriges tidningar... då kan iaf ingen missa att morfar trotts allt är DÖD!
Hur man än gör och försöker så kommer man alltid göra nåt fel... och jag blir så jävla trött på allt... för tydligen har folk fått för sig att jag är nån jävla super women som kan och klarar av allt och som inte får göra fel någon stans!

Efter 2 stesolid satte jag mig och började skriva igen på inlämningsuppgiften...
så efter ett par timmar igen, (självklart när jag kommit in i själva pluggande igen) ja då ringer självklart prästen , Stig, som ska hålla begravningen. (inget ont mot han, han verkar vara hur rar som helst) Men då visar det sig att begravningsbyrån har inte gjort annat än bokat Stig, till denna dagen...
så när han ringde då undra han själklart hur jag vill ha begravningen... det som han på begravningsbyrån så vackert förklara för mig att han skulle ta med prästen... berätta vilka psalmer som ska va med, ingång musik och utgångsmusik med mera...
Nä men då ska jag betala, lr rättare sagt morfar betala, begravningebyrån för arbete dem inte har gjort... 
för jag fick juh lik förbannat fixa det själv...

Va fan... jag hade lika gärna kunnat ta å gjort allt själv... boka präst, fixa kista... ordna för kremation, fixa solist... prata med blomsteraffären, göra egna psalmkort... bett folk ringa mig istället för begravningsbyrån för att få reda på hur många som kommer på minnesstunden efteråt, gräva upp gravplatsen, stoppa morfar ner i jorden, hacka in morfars namn i stenen och allt annat som ska fixas....
Varför anlita ett "bolag" när man endå får ta tag i det mesta själv????
De tar betalt.... för de kan de göra....

Morfar begraving kommer gå på över 40 000 kr...
Inte för det, för morfar är värd en vacker begravning... jag önskar att den blir jätte fin... men jag hade önskat att slippa göra allt själv... de va juh därför jag anlitade en begravningsbyrå som skulle kunna hjälpa mig... ordna allt sånt som inte jag själv orkar...
men tydligen så funkar de inte så!

Känner mig så ofantligt trött.... och det enda jag vill e å gräva ner mig själv just nu...
risken finns juh att jag åter igen går in i den där förbannade väggen, så måste jag sluta göra det jag älskar... plugga...
Jag vill verkligen klara av detta.... B&Usjukvården är ju bland de roligaste jag läst... och den palliativa vården är väl intressant den med, men de känns som att jag redan kan de mesta där då jag ändå jobbat med det...
Och det är bara 5 veckor kvar på den... sen läser jag bara 50% resterande 10 veckor...
Jag vill så gärna klara detta...
Men jag kan säga de att just nu känns det som jag håller på å sjunka...
allt detta med begravningen... de små pikarna från Erland hela tiden.... gör att jag snart drunkar!

Jag önska så att jag inte tog åt mig... men just nu när de är så mkt så verkar de inte gå på nåt annat sätt....

Som jag sa till jim i torsdag... jag önskar just nu att jag var som förr... kände inte min känslor, bara sprang igenom allt, gjort allt... klarade av att gör ALLT....
Jag vet att det inte kommer funka i längden... men nu vill jag bara härifrån... å de e fort, fort som faaaan

Och jag kan säga det mina vänner.... jag försöker vara positiv, jag försöker verkligen detta!!!
"ja men jag klarar det här" "det kommer gå fint" "allt e så bra nu" "jag är jätte tacksam för dem jag har runt mig" "uppskattar er alla". "så här bra har jag aldrig mått"
detta är mina standard fraser, och har vart det det senaste halvåret....
jag försöker inte tänka på de negativa, försöker att alltid vara glad....

Men just nu vill jag bara pissa på allt och gå under jorden...
så nu va det sagt!

idag fick jag iaf frukost på sängen av jim... det är de enda bra som hänt idag!
tack älskling!

nu ska vi se om jag får klart den där jävla skit uppgiften...

(jag vet... just nu e jag BITTER)

bittra kramar på er alla




Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback