fredag=)

Jag måste  bara innan jag börjar skriva vad jag hade tänkt. säga att malin, du är för söt=) tack för dem fina orden på din blogg (http://lilljohansson.blogg.se/) tack för ditt stöd.

Ja som sagt idag är det fredag=) och mina vänner, jag har hunnit klart med min inlämningsuppgift som ska vara inne idag och jag är redo för att göra mitt prov som jag har i den andra kursen. Först nu på morgonen ska jag träffa min läkare, får se vad hon har att säga.... för en gångs skull är det min ordinarie läkare jag ska träffa... det känns juh bra iaf=)
Det ser kallt ut ute idag, lite snö på taken.... frågan e om jag ska ta min vanliga promenad hem från läkaren, brukar alltid gå hem från sannegårdshamnen efter att jag träffa rolf och så... de brukar vara väldigt skönt med promenad... det kan ju de vara idag med rensa huvvet innan jag sätter mig med provet.

Jag har sagt ifrån till erland att jag tar hand om morfars begravning... jag fixar allt det praktiska...
jag vet juh hur det går till nu... har ju redan fixan en begravning innan.... min mammas...
(så innan jag är 25 kommer jag ha haft ansvaret för iaf 2 begravningar... de känns juh sorgligt)
Så som det ser ut nu har jag tänkt mig en begravning här nera, för alla som vill säga förväl till morfar här. sedan när urnan (han ska kremeras) ska sättas i södertälje på hans gravplats så kommer jag ordna nån form av minnesstund där uppe för dem som vill säga förväl där.
Jag ska ta kontakt med begravningsbyrån på måndag så får vi höra lite hur man ska få det att gå ihop.
Även på måndag har jag bokat in en träff med Erland för att få alla morfars papper... behöver titta igenom dem i lugn och ro så jag vet om det finns pengar till begravningen...
det är jobbigt med allt de praktiska... mkt att tänka på.

Jag känner iaf att morfar har det bra nu, och jag tror han vet att jag kommer göra allt jag kan för att hans vilja ska gå igenom... att han ska begravas brevid sin fru i södertälje. det är därför jag oxå har tagit på mig detta ansvar med begravningen själv... så jag vet att de blir som morfar vill...
fast om inte jag hade tagit hand om begravningen... vem skulle då göra det, jag är ju den närmaste släktingen så i slutenden blir de jag som får ta det ändå...

det känns ändå tomt på nåt vis... att han inte finns vid liv längre. fast jag e så glad att de gick fort för han, att han slapp plågas till döds genom sin sjukdom ALS.
han sitter säkert å gottar sig nu med en massa bakelser å god mat=)
dricker kaffe med mormor och mamma... hihi... ja jag tror han har det bra, det känns så iaf.

vi har satt Spisen på bantning... han väger över 6kg den lille klumpen... så nu blir de inge gott för han överhuvudtagen... han har inte fått varesig mjölk lr yougurth av mig på över en vecka... men igår fick han smaka på en bit köttbulle när jim höll på att laga mat... gissa om spisens lycka var gjord då... han blev verkligen överlycklig och när hans köttbullebitar var slut satt han och slicka på golvet... hahaha, det såg så roligt ut. ett riktigt sånt där deperatslickande var det oxå ... "ge mig ge mig ge mig meeeer" haha han är för söt ändå=)

nu måste jag börja göra mig iordning så jag kommer i tid till läkaren...
men en liten uppdatering, jag har inte orkat skriva nåt i mer i veckan för när jag har vart färdigpluggad har jag varit helt slut... jaja.. nu e denna veckan snart avklarad och på lördag kommer systrarna hit på singstar och lite käk...=) det ska bli trevligt=)

Pusselipuss på er allihopa!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback