Plugg ikka

hej mina kära vänner=)
Idag började jag skolan.. hihi, läser två kurser på distans. Lindrande vård och barn- och ungdomssjukvård.
Har sett fram emot denna dagen jätte länge och äntligen kom den=)

Idag har jag gjort mkt... har pluggat sen 8.30 och har nu sagt stopp för mig själv.  (klockan e nu 16)
Jag har studerat barn- och ungdomssjukvård idag. Jag har läst 50 sidor av 83 idag.
Känner mig rätt så duktigt... fast om jag ska vara ärlig så e jag inte nöjd...=/
jag hade velat orka mer... jag hade helst sett att jag läst klart dessa sidorna idag, men jag märkte nu när jag läste det sista stycket att jag knappt kunde koncentrera mig, så de va nog vettigt av mig att sluta här och fortsätta imorn.
Jag måste försöka begränsa mig själv så att jag klarar av detta...
Jag kommer lätt in i dem gamla banorna kände jag idag... mina krav på mig själv om att jag helst ska vara bättre än bäst... jag försöker att ta det lugnt och inte tänka så, men det e faktiskt svårt, svårare än jag trodde.
Det hjälper inte direkt att denna kursen (barn- och ungdomssjukvård) känns ganska så tuff, om man jämnför med den andra... ex. denna veckan ska jag läsa 83 sidor i boken, skriva anteckninga, svara på ca 55 frågor, dessutom göra en inlämmningsuppgift och ett prov på ca 5 timmar(som man har på sig iaf). Medan på lindrande vård ska jag läsa 30 sidor, beskriva och definiera 7 ord och så ett prov på fredagen där jag har 5 timmar på mig.
gissa vart jag lägger mitt engagemang någon stans...?
ja just på den tuffare kursen så klart... det är massa som man inte har läst om så mkt, iaf inte som jag kommer ihåg nu.
Det är en massa teorier om barns utveckling och massa att komma ihåg i vad som händer i alla olika åldrar.

Ja jag ska göra mitt bästa för att inte kräva så mkt av mig... (haha... va skumt det blev...göra mitt bästa på att inte göra mer än mitt bästa... hmm det blir bara värre å värre... nä jag får la sluta upp med detta nu.. haha)

Imorn har jag tänkt att läsa de 4 kapitlen i lindrande vård.
så e dem avklarade=)
hihi..
ser konstigt nog fram emot imorn då jag får forsätta plugga... (ja jag vet... jag e konstig...)

Nu ska plugg ikka sätta sig å slappa framför tv en stund... låta hjärnan få slappna av lite=)

Pössar på er

Mina kommentarer
Emelie säger:

Duuuuuuuuktig flicka!!

2009-01-12 @ 21:04:28
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback