uppdatering...

Nu blir de dax för en uppdatering =P
till allas glädje ;)
har hänt en välda massa sen sist!
Vi har sovit ca 4 nätter hos familjen Brynielsson, de har juh ett hus här på öland...
lr hus, de e la mildt sagt.. snarare ett palats! men ack så vackert och mysigt att vara där på deras gods!=D

Vi har bland annat fått äran att fira Nettiz 25års dag här på öland!
det blev ett tre dagars firande! började med att vi kom på dagen å våldgästade dem, därefter gick vi alla ut å åt på "pappa blå" en resturante i borgholm. Okey mat hade de där... har dock ätit mkt godare mat här.
Jag å jim åkte därefter hem till husvagnen för att göra oss iordning, sedan började vi med lite förfest hemma Brynielsson...  där fuck-u-spelet hägrade... 
å jim, den stackarn blev kanoners tack vare detta.
han svepte en öl på ca 4 sekunder ;)



vi var nog taskigast mot han, när han gick iväg utan toa-pass gav vi alla klunkar till honom, å precis när han hade druckit upp en öl, pga våra taskiga klunkar. fick han den 4:de kungen, så de va bara å svepa en ny burk öl.

Men vi hade jätte kul när vi gick till borgholms nattklubb, standh. men nattklubb i borgholm e inte det samma som en nattklubb i göteborg. Våra nattklubbar stänger kl 5... här stänger allt klockan 2... även om det är nattklubb!!!
Å jag va juh bara tvungen att fråga om samma tider gällde även vid högsesong... och ja visst va det så!...
jag kan juh säha att de hade tjänat så mkt mer om de hade uppet till 5 när det va högsesong!

Elisabeth kom och hämta oss när stället hade stängt, och vi alla gick strax å la oss efter vi hade kommit hem...
men jag satt uppe å försökte tvinga i jim en massa vatten... han kanske fick i sig en liter vatten iaf innan jag gick å lade mig.

dage efter åkte vi till standen allihopa! till en jätte fin strand i Böda.
jätte fin sandstran, nästan som en medlehavsstrand, och det visa sig att jag å nettiz hade likadana bikinisar:


vi e juh lätt hetast på stranden ;P
om inte annat nettiz! hög klass på henne =P

På måndagen va det hennes födelsedag! så då blev de grillning på deras tomt.. massa go mat!

Nån dag efter åkte vi till långe erik och hälsa på.
Vi hitta neptuniåkrar med massa nepuniblomer på, men när vi kom till de vägvisande neptuniåkrarna va de knappt några sådanna blommor där alls.
Vi hitta en urskogsväg vi åkte på, där de fanns ormbunkar upp till rutan på bilen i ena stunden, medan en bit efter fanns det en massa blåbärsris... så vi har hittat vårat blåbärsställe... mums
Vi paserade även en vattensluss där vi fann en massa snokar, hur häftigt som helst!

Väl hemma efter denna färd lyckades jim få mig helt draagen... han ville se mig aspackad.. och ja visst lyckades han med detta...
dummern, han trodde att jag inte kunde bli total dyngrak pga mitt kontrollbehov... men jag motbevisa han! hehe..
fast jag har kommit på att jag tycker inte alls om att vara full!! det va skönt att vara lite berusad.. men full gillar jag inte!!
Jag gillar smaken av öl och vin.. å kanske en å annan drink... men att bli full e nog inte min grej... de e en dum biverkning på det... funderar på om jag ska köpa alkoholfrittvin ist när jag vill ha det.. för biverkningan av alkoholen gillar jag inte!
jaja, nog om detta!

Det blev iaf en heldag sömn för mig efter jims bravad... och vi låg å kolla på film...

Dagen efter det blev de besök hos långe jan!
och jag tog en massa bilder på en massa kor =S
men ack så skoj jag har haft.. älskar att ta kort!=)
jim tror att jag har tagit mist 2000 bilder än så länge... men riktigt så många tror jag inte att jag har tagit..hehe

Härom dagen åkte vi bara runt när det regnade med bilen, funderade på att äta ölands goaste pizzor ( i löttorp)
men det va så mkt folk där, så vi sket i det!

Idag har vi varit på Kalmars länsmuseum!.. verkligen jätte intressant!
fick höra en massa spännande om regalskeppet kronan.. fick en jätte bra guide vi haka på som berätta med sådan inlevelse!
Det va en av de bätte sevädigheterna vi gjort!

Nu sitter vi i förtältet å dricker öl.. som vanligt ;)

men det ska bli ändring på det när vi kommer hem...
iaf så kommer jag jobba på min kropp när vi kommer hem... massa yoga för min del blir det...
känner att min mage har blivit allt för stor... jaja... ett senare problem

VI båda har iaf fått en väldans hemlängtan nu, och vi funderar på att åka hem tidigare än vad vi har betalt för.
Nu när industrisemestern e i rullning här på öland har man märkt hu otrevliga folk har blivit.. å det e full rulle överallt..
å det av juh det vi inte ville ha, vi åkte från gbg för att komma till ett lung, vilket öland står för mig...
men inte just nu...
sen har vi vart borta hemifrån i tre veckor... så de e inte konstigt, egentligen, att vi har hemlängtan!

Nu ska vi ta en promenix å se vad musiken kommer ifrån som vi hör här på campingen!!


Massa pössar på er alla

Mina kommentarer
Emelie säger:

Äntligen uppdateringen.

Min gumma... Jag saknar dig så!

Uppdatera mer så jag får veta vad som händer i ditt liv.

Kram :)

2009-07-12 @ 19:55:51
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback