tjenare

Nu har jag precis vaknat från att ha sovit i ca 2 timmar.
Igår när vi kom tillbaka från öland, efter att ha varit på AC/DC konseren, hade jag feber.
Så denna dag har varit väldigt lugn, inte gjort något ansträngande alls faktiskt.

Tror jag blev lite väl kall på konseren och det va det som utlöste förkylningen...
Men innan jag börjar ska jag berätta hur dagarna har varit.

I söndags åkte klockan 7 på morgonen härifrån öland.
Vi kom la hem vid typ 13 tiden hemma.
jag va så trött så jag fick gå in å lägga mig det första jag gjorde... dessutom hade jag fått sura uppstötningar under den sista biten hem (antagligen började väl min förkylning ge sig till känna redan då)

vi hade missuppfattat Ewa, jims mor, med katterna. vi trodde att vi skulle lämna dem efter det att hon slutat på måndagen, men hon sluta inte före 18.15. så det blev lite stressigt vid 17 tiden på söndagen då vi kom på att vi va tvungna att lämna katterna då, å då vi skulle träffa nettiz, louise, sebastian och linda för en öl innan konseren klockan 18.
så vi jäktade som små myror.... men vi hann!=)

Det va jätte trevligt att träffa dem på en öl innan. Och det va ju evighetersedan jag träffade Linda, så det va jätte skoj att träffa henne oxå=)

vid 18.30 bestämde vi oss för att börja gå så sakta mot Ullevi, men då det regnande lite granna blev mina skor ganska så blöta... vilket gjorde att mina fötter blev riktigt kalla på konseren sedan.

När vi skulle lämna in biljetterna så stog en vakt där innan och kollade i allas väskor och dyligt.
Han hittade min vattenflaska och sa tydligt och strängt att jag va tvungen att slänga den.
Jag försökte förklara att jag har tvångstankar kring den å så... men han sten vägra... jim blev sur och förklara lite extra, men det hjälpte inte... så jag slängde min flaska...
när jag visade upp biljetten kände jag hur min ångest började trycka sig på, och mina ögon började tåras.
Nettiz kramade om mig och sa att v löser detta å att det kommer gå jätte bra.
Anledningen till ångesten va att jag inte fick bestämma själv om jag skulle ha med mig den lr inte, och jag drabbades av panik.
Här på öland har jag gått promenader utan den för att träna bort det lite å så... och då har jag valt det själv.
( å så klart finns arne med i orsaken till att jag alltid måste ha vatten med mig... den jäveln kunde stänga in mig i mitt sovrum i över ett dygn, utan vare sig mat eller vatten... efter ett tag förstog jag att jag va tvungen att ha vatten, så började gömma vattenflaskor i min gaderob i mitt rum... och varje gång jag känner törst så dyker dessa bilder upp i mitt huvud...därför är det viktigt för mig att ha vatten nära mig, då jag e ännu inte redo att klara av att känna törst.)
i alla fall....
jag ville absolut inte lägga pengar på ett glas vatten där, för jag blev samtidigt arg!
Om han hade genomsökt min väska nogrannare hade han funnit mina stesolid oxå...
Sedan när vi sitter där på läktaren börjar folk kasta lock från ölglasen de hade... då blev jag ännu argare...
å då jag såg att andra människor hade vattenflaskor blev jag givetvis argare även då!
Men sedan såg jim att de inte fick behålla sina korkar på flaskorna de hade köpt... och de va då jag bestämde mig att då fasen skulle köpa nån flaska vatten och låta de tjäna pengar på mig! så jag köpte inget där!!
E änna lite stolt ändå över att jag det =)

Konseren va GRYM!!!
men vi fick vänta 3 timmar innan de började och vi fick höra två förband...
det första förbandet va ändå kanske så bra... men det andra lät mest som oväsen i mina öron.

AC/DC startade konseren hur grymt som helst med "rock n roll train"
det av en lite animerad film med en djävul och en massa brudar... och i slutet såg man att de faktiskt hadde byggt upp ett lok på scenen! Hur coolt som helst!!!
Kan inte riktigt beskriva i ord...
Avslutningan på konseren va juh hur grym som helst!
"We solut u göteborg" sjung sångaren! och allt slutade med ett grymt fyrverkeri!!!
Även om jag inte kände igen alla låtarna... e ju inte så jätte kunnig när det gäller dem... så trycker jag att konseren va grymt bra... å när låtarna jag har hört och kände igen tyckte man ändå att det var ganska så häftigt att sitta där, att man liksom såg dem live!
Jag säger att det e klart värt min förkylning att fått sett dem live liksom!

Nu har jim precis vart å skalat potatis, så strax blir det grillat till middag =)

ska snart käka lite middag =)
e inte så jätte hungrig, men det ska ändå bli gott med mat=)

Pöss på er alla!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback