fy fan!

ja denna veckan har verkligen inte vart bra... å just nu sitter jag med en riktigt jobbig ångest i huvvet.
Oroar mig för en massa saker... saker som jag kanske inte kan påverka.
Det första som kommer upp i huvvet som jag är orolig för ett vapen som morfar tydligen har...
Man har, från och med dödsdagen, 3 månader på sig att hitta vapnet och skicka in papper till polisen... sedan har man ett år på sig att avveckla detta vapen.
Har haft lite smått panik över detta... i dessa snart 5 månader...
har inte orkat ta tag i detta.
Men nu har iaf jim ringt till erland för att höra om han viste om att morfar hade ett vapen, och isf vart de kan vara...
Men detta viste inte erland om... erland säger att jag måste fått med mig detta vapen hem till mig... och att det har blivit stulet när "jag" satte ner vissa kartonger i källaren!!!????
Jag har då rakt inte fått tag på nåt vapen... och dessutom e det ett licensierat vapen, och man får inte överlåta vapen hur som helst!
så nej! jag har då inget vapen... och morfar skulla absolut inte göra så mot mig... dessutom vet jag vad jag satte ner i källaren... lite böcker och en massa skit i kartonger, som jag inte ville ha.. mest gammla papper å sånt som man egentligen inte bryr sig om....

Jag har nu mailat den polis kvinnan jag pratade med och förklarat för henne att jag vet nada om detta vapen och har inte hittat detta... nu har jag mailat henne och frågat vad för vapen det är jag letar efter.
Jag letar efter ett kulgevär.
Klicka för att se nästa bild

Något i denna stil...

Så nu har jag bestämt mig för att boka in en dag med erland, en helg... och hämta alla grejer som ska hämtas..
MEN... jag måste hyra ett lager... och vet ni vad det kostar?????
på humlans minilager kostar ett lagerutrymme på 10kvadratmeter på nedervåningen 1 560 kr i månaden.

Weeehoooo!!! 1500 som jag har råd att ligga ute med!!      NOT!!!!!
jag som lever på soc... å vet ni vad.... alla de gånger jag har frågat om pengar till ett lageruttrymme har de nekat mig detta...
då komma alla mina pengar gå till detta... man har ca 1500 till mat och hygienartiklar och 1500 till övrigt.. (övrigt innebär: övriga räkningar, kläder, nöjen... m.m)
Alltså kommer jag inte kunna göra nåt annat!!! kan inte ha mobil, hemtelefon, internett, köpa kläder, fika med mina vänner, handla övrig överhuvvud taget!
Känns juh som en kul liv...
Jo men visst... skriver jag ett kontrak på ett år så får jag faktiskt 10% rabatt... gud vad va!

sen på detta e de juh allt annat oxå! *suck*
har huvvudvärk pga detta just nu.... och ... ja skit samma
känns på nåt vis lite hopplöst liksom...
Jag har inte råd att betala 1500 för ett lagerytrymme, jag måste hämta grejerna från erland för att verkligen få han ur mitt liv... dessutom vill jag göra allt detta innan jag åker ner till öland på semester i juni...
sedan vet jag att den dagen jag kommer ner och ska hämta allt... så kommer erland ställa till ett helvete, säkert på alla de möjliga sätt...
Och soc kommer antagligen inte ge mig bidrag till detta....

för er som inte vet... JAG går inte på soc för att JAG tycker det är KUL!!! jag får inte pengar på annat sett... jag har inget jobb, ingen a-kassa, sjukskriven från inget typ så pengar från försäkringskassan får jag inte heller...
jag har liksom inget annat val... hur kul känns det då???
Jag... jag som alltid fått stå på mina egna ben... jag, som alltid fått klara allt själv... jag, jag, jag....
tro det lr ej.. men jag Skäms verkligen på över att jag går på soc...
Jag skäms varje gång jag ska gå och ansöker om pengar, vilket man gör varje månad.
Varje gång vill jag krypa ner i ett hål.. så att ingen ser mig...
min stolthet trycks sönder pga detta.. och jag har alltid haft en väldigt hög stolthet... men inte nu längre... nu mest bara skäms jag...
hur kul känns det då på en skala???

känns som att jag just nu bara skriver om dåliga grejer...
har inte haft ork att skriva om bra saker nu de senaste heller...
Just idag, just nu, kännde jag bara att jag var tvungen att skriva ner mina tankar... för dem snurrar så mkt va... snurrar så mkt att jag mår illa....
borde la försöka äta nåt oxå...

nä nu får jag sluta skriva.. innnan jag själv bryter ihop...

ska kanske sätta på en film.. hehe, jag som har kollat på film hela dagarna denna veckan... haha
latmask nr ett... hehe
jaja...
ha en trevlig helg! (om jag inte får för mig att skriva igen innan helgen, fast ni får juh iofs ha en bra helg ändå =P)

kram på er alla

Mina kommentarer
Malin säger:

Lilla älskade gumman! Det är absolut inget att skämmas för, det är inte mer än rätt att en del av skattepengarna går till folk som förtjänar det! Och det gör du! Punkt slut ;)



Fan vad jobbigt med all praktisk skit som du får hängande över dig. Säg till om vi kan hjälpa till med nåt! Kram på dig, vännen!

2009-05-07 @ 19:26:18
URL: http://lifeofmalina.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback