lite halv läskigt

morgonen idag började rätt läskigt faktiskt =(
vakna rätt tidigt för att vara helg för min del... gick upp vid 9
och strax innan jim skulle åka för att köpa frallor, som vi brukar äta till frukost på helgerna, börjar ett par killar (som var dyngraka och antagligen höga med för den delen) rycka i dörren och knacka... dem ville in..
och de gav sig inte heller!
jim stog vid dörren (som var låst, tack gode gud för det) och prata med dem och sa till dem att de har gått fel.. ,men de fortsatte, jim hota med att ringa polisen om de inte gick.. men det hjälpte inte..
de fortsatte knacka å rycka i dörren, och "ropa" in till hos... "men sebastian, öppna då"
och jim sa det att han tänker inte öppna dörren lr så eftersom det var flera killar.. tror han sa att de va två där ute, så han våga inte heller riktigt öppna dörren...
så, jim ringde till Tony, våran fastighetsskötare, för att kolla om han kanske kunde visa bort dessa killarna... men han var inte hemma, men när jim berättade vad de sa till oss och så.. så berättade tony att han vet vem denna sebastian är, och han bor tydligen i A-uppgången... så jim försöker förklara för dessa killar att de har gått in i fel uppgång... å att denna sebastian inte finns i B-uppgången...
men de gav sig inte...
men tillslut fattade de att de hade gått in i fel uppgång, så de gick...

jag börja genast tänka vad som kunde ha hänt om jim redan hade hunnit gå.. då lämnar han juh dörren upplåst.
då hade dessa killar med all säkerhet kommit in i lägenheten... å skulle lilla jag få ut dem???
nä fy fan! jag tackar gudarna för att jim fortfarande var hemma=D

det dumma är att detta som hände i morse påminner mig om arne... hur han gjorde i början, framförallt när jag och mamma bodde i skulltuna... där han hitta oss efter vi flydde från han i spanien, då stog han i trappuppgången där vi bodde och försökt öppna dörren å knackade för att mamma skulle öppna...
både jag å mamma var livrädda, för vi viste juh vad han va kapabel till om han skulle komma in... vi vågade inte gå ut.
Om han stog redan på morgonen å banka så missande jag skolan... mamma fick ringa in mig sjuk...
om jag var i skolan kunde han komma till skolgården då vi hade rast och börja prata med mig... då va jag rädd kan jag lova...
vid denna tiden visste ingen om att vi hade flytt från han... det va ingen som viste vem han var...
tyvärr orkade mamma inte stå emot han tillslut, så han fick komma in...
och gissa vad han först började att göra?
tror egentligen inte att jag behöver skriva det, tror ni själva förstår vad som händer efter där....
det va iaf inget kul!!!

nog prat om detta... efter att de killarna va här så började jag juh givetvis tänka på detta... och om jag ska vara ärlig så har jag inte tänkt på just denna situation med arne på evigheter... oftast e ju det som hände i spanien som jag tänker på eller det som hände då jag hamnade på barnhemet och efter där som spökar i mitt minne...
så jag vet inte om man ska "tacka" dessa killar för att jag började minnas ännu mer, (ironisk)
det kändes iaf inte alls roligt att behöva minnas detta..
Jag blev så himla trött, så jag var tvungen att gå å lägga mig efter frukosten...
skulle egentligen åkt och kollat på göteborgsvarvet idag.. titta på alla nötter som springer hehe
men jag sov över starten, så de blev inget kollande för mig... vaknade igen vid 17, och nu sitter jag här och bloggar medan jim sitter å spelar...

kan ju oxå berätta nåt väldigt korkat jag gjorde igår när jag skalade lök... jag försökte "skära av" mig tummen...
det börja blöda hej vilt, så jim fick fixa plåster och förband som skulle hejda blödningen...
men nu fick iaf jim lära sig att laga den rätten oxå =D hehe, så de finns inget ont som inte har nått gått med sig ;P
just nu ser iaf inte min tumme allt för fräsh ut... haha  jaja..

nu sitter jag å laddar inför eurovisen =D
ska bli kul å se om vi har nån chans...
fast jag gillar verkligen denna låten, tycker den e as häftig faktiskt...
hörde igår en lite halvrolig cover på den..




slutet e la lite sådär kanske =P

nu ska jag.. ja, vad ska jag göra.. hahhaa
vet inte.. haha
nu börjar jag bli knäpp...

Köss på er alla!!!
nu får vi heja på oss i eurovisen!!!!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback