tre år sedan...

idag är det 3 år sedan mamma dog...
när jag vaknade imorse trodde jag inte att dagen skulle bli så jobbig... men nu sitter jag här med tårar i ögonen...

På förmiddagen va jag hos soc och ansökte om pengar... å de va jobbigare än vanligt faktiskt,
min handläggare e verkligen jätte gullig, men det e så mkt som dras upp när man sitter där...
så när jag va påväg hem så ficka jag kämpa mot tårarna...

när jag kom hem la jag mig i sängen å tårarna gick inte att häjda... katterna kom och la sig på mig bägge två, å de spann så högt, antagligen ville de inte att jag skulle vara ledsen. de e för söta.
Jag låg där kanske i en halv timma innan jag bestämde mig för att gå å ställa mig i duschen, å försöka skölja bort lite av det jobbiga... de funka ganska så bra

satte mig vid datan och satte på musik för att distrahera tankarna... funkar iofs ganska så bra...
men så fort en tanke om mamma, lr morfar för den delen, så kämpar jag emot tårarna...

Härom dagen drömde jag en sådan underbar dröm om mamma... det gör inte saken mkt bättre, om man säger så...
jag drömde att hon hade flyttat in till mig och att hon lämnade erland... hon bodde här tills hon skulle få en egen lägenhet. och jag lovade att när hon fick en lägenhet så skulle jag köpa en soffa till henne... å hon blev riktigt glad, så där glittrande ögon å så...
hon fick tre ettor i kungsbacka som inte va så dyra...
sedan vaknade jag =(
Hade önskat att den va sann... det va så mysigt...

Mamma skulle bli 55 år idag
Jag skulle ha köpt henne en resa till nåt trevligt land, där hon å jag skulle bo på ett fint hotell, käka gott och bara ta det lugnt...
fick aldrig den chansen

nu sitter jag här igen å bölar.

Kommer ihåg hennes dödsdag som om den va igår... kommer ihåg när jag hitta självmordsbrevet några dagar efter...
Brevet som avslutas med: "dem sista pussarna och kramarna"

Ska åka ner till havet idag och lägga en blomma till henne... sitta där en stund å bara titta ut...

Lilla mor min, du hade vart så glad idag... tror iofs att du e glad och har det bra där du e nu!
å jag vet att du hejar på mig... och faktiskt mamma... livet kommer bli bra!!! jag ska kämpa!!
Och jag har inte haft det bättre än vad jag har det nu!!! Mor min, jag e lycklig, trotts allt!!!

Önska att jag kunde säga det till dig... men jag ska viska ut det vid havet till dig.


*krama om mor min i tankarna* love you!

Mina kommentarer
Malin säger:

Vännen, du är så stark och klok. Är så glad att du finns i mitt liv!



Kram från din svägerska!

2009-05-15 @ 23:01:08
URL: http://lifeofmalina.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback