4 november




Idag är det min morfars födelsedag. 88 år skulle han ha blivit idag om han inte hade dött.


Denna bild är tagen på morfars 85 års dag.

Det är så här jag vill minnas honom. Som han var innan mamma dog och innan jag försvann ur hans liv.
Ett charmigt leende på sina läppar... en glad morfar. 

Min älskade morfar.
Du hade det inte lätt innan du dog. 
Sjuk i ALS och dem du älskade inte längre fanns i ditt liv.
Det hemskaste som kan hända en pappa hände dig. Din älskade dotter dog innan dig. Du fick leva tre år utan henne och två år utan ditt barnbarn.
Efter det att din dotter dog, min mamma, så fick jag aldrig se dig le på detta sätt igen. 
Du har förlorat din dotter en gång tidigare, då vi bodde i Spaninen. Då visste du inte om hon var vid liv eller inte. Men hon kom tillbaka till dig.
Men sedan dog hon, och hon skulle aldrig mer komma tillbaka till dig.
Och ditt barnbarn blev sjuk och kunde inte komma och hälsa på dig.
Du fick se mig några timmar dagen innan du dog.
Jag kan se dig framför mig.
Jag saknar dig min älskade morfar! Jag saknar dig och mamma.... men jag får trösta mig med att du kan träffa henne nu iaf.
Mamma har säkert bakat en av de underbart goa tårtorna till dig.
Jag hoppas att du har det bra där du är nu!
Hoppas att du har det betydligt bättre än du haft de tre, fyra senaste åren.

Puss på dig min älskade morfar!
Sov gott!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback