Barnvakt

Just nu sitter jag hemma hos Jenny eftersom jag är barnvakt för hennes tre barn.
Jenny har blivit utbjuden på stohej av sin kompis, nån komiker grej... och man kan väl påstå att hennes egentliga barnvakt inte kunde.
Så Jenny ringde i "panik" och fråga om jag kunde passa dem.
Det är första gången jag sitter barnvakt för dem... och jag kan säga att just nu e jag halvt slut i skallen.
Inte lätt att hålla reda på tre yrväder ;)
Tillslut,efter många om och men, fick jag pojkarna i säng... så nu hoppas jag att de sover gott.
Flickan ligger i sin säng iaf...men jag har ingen aning om hon tänk sova än... hehe, hon kollar på nån tecknad film.
Hoppas att hon somnar snart iaf =)
Jag sitter på Jennys dator och skriver här. Vet inte riktigt vad jag ska göra så att tiden fördrivs.
sitter lite och funderar på om barnen kommer tycka om mig sen.... har nog vart lite sträng mot dem...
Har juh inte träffat dem allt för många gånger... så jag vet inte riktigt vad de e vana vid.
Vi får helt enkelt hoppas på det bästa... å att de inte kommer grina nästa gång de ser mig för att de tycker jag är för hemsk. :P

Tänkte roa mig med en fråge grej som jag hittat på nätet...
så kanske lite tid fördrivs.

1. Vad heter du? Veronica Louise

2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Sofie Petterson... men Veronica e juh väldigt fint och det som passar bäst på mig oxå =)

3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Mamma ville att jag skulle heta Skrutti i tredjenamn, men hon fick inte ...*TUR* men hon kallade mig för det under halva min uppväxt,

4. Vilket stjärntecken är du? skorpion

5. Vilken årgång är du? den finaste =D 84:a

6. Vart bor du? Göteborg

7. Bott utomlands? Japp, bott i Spanien i fyra år

8. Flyttat antal gånger?Har kommit fram till att där är ungefär 13 gånger än så länge

9. Vart skulle du vilja bo? i ett lagom stort hus, lite lagom ute på landet... men vart är inte bestämt än.

10. Vilken skolklass? går inte i skola just nu.

11. Vad vill du bli när du blir äldre? Sjuksköterska, med inriktning forskning inom hjärnskador, handikapp och bemötande.

UTSEENDE

1. Hur lång är du? 165 cm

2. Hårfärg och frisyr? Blondt axellångt hår

3. Ögonfärg? dem e bruna

4. Mest nöjd med? de är änna en svår fråga... mitt hår kanske, när det vill som jag vill.

5. Minst nöjd med? min näsa, ända sedan jag gick i 8:an.... där jag fick höra av en fotograf "jävlar vilken snok" en dagen efter att mamma fått ett återfall med alkoholen.... sen dess har jag inte gillat den.

6. Skostorlek? vinterskor: stl:39.... sommmarskor: stl_38

7. Glasögon? risk för att låta gammal... läsglasögon

8. Har du några piercingar/tatueringar? .Ja hål i öronen, om de räknas... och funderar på att skaffa mig en tatuering på rumpan... har inte funderat klart än.

FAVORITER

1. Filmer? Up town girl, tycker jag e mysig... och ps I love you... men de finns otroligt många fina filmer

2. Låtar? I'm yours e min absoluta favorit, blir alltid lika gla när den e på

3. Årstider? om man bortser från alla (äckliga) stiksiga flygfän så e de sommar som gäller!

4. Mat/dryck? fisk e ju gott å bubbelvatten

5. Djur? Katter såklar ;) men jag gillar vovvar med, framför allt min svägerskas =)

6. Färg? favorit färgen e juh helt klart grönt

7. Parfym? sunflowers

8. Tv-program? följer inget speciellt... kollar hellre på en film ist.

9. Ämne i skolan? pluggar inte just nu...

10. Sysselsättning? tja, jag vet inte.... göra det som känns bra vid det tillfället. =)

KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka? har ingen jacka på mig just nu, sitter juh inne... hehe; annars har jag min gråa vinterjacka när jag går utanför ytterdörren.

2. Vad använder du just nu för skor? när jag går ut har jag mina nya snygga vinterstövlar

3. Favoritfärg på kläder? har ingen direkt favoritfärg på kläder... det som känns snyggt

4. Favoritmaterial på kläder? eeeh, jag vet inte

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? en vacker klänning från prada... men de har man juh inte råd med =(

6. Favoritaffärer? Gina Tricot och H&M... de har bra priser på kläderna.

7. Favoritmärke? diesel

8. Vad har du för byxstorlek? på jeans stl 29, annars e de la medium

10. Vad har du för tröjstorlek? Medium.

BLANDAT

1. Vad heter din morfar? Rune

2. Vad är du beroende av? Vatten... finns ingen bättre drog =P

3. Vilket land kommer du i från? Sverige.

4. Vilken sorts lipsyl använder du? har ingen lipsyl just nu, måste skaffa mig ett nytt...några tips?

5. Vad tror du på? hoppet

6. Vad köpte du senast? en delpresent till min svägerska. hoppas hon kommer gilla de.

7. Har du nåt husdjur? jag har ju mina "bäbisar" Spisen och Bulte. Katter för er som inte vet ;)


Jaha, då har jag gjort detta med....
Vad göra nu???
Ska nog göra mig en kopp te... kanske se om flickan har somnat...

Det ska iaf bli skönt att lägga sig när jag kommer hem... börjar bli trött nu...

Sössa så gott alla!
Puss


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback