Då och nu

Härom dagen hittade jag en bild på mig som är dryga 10 år gammal om inte mer.
På Facebook hade en "gammal" kär vän taggat mig på denna bilden.
Det va roligt att se hur man såg ut då. Det är Erlands brorsdotter som har tagit denna bild, innan Erlands bror gick bort... och innan de stora familjebråket... det absolut onödiga och idiotiska familjebråket mellan Erlans brorsdöttrar och Erland. Och anledningen till detta bråk beror på Erland.
Historien är så jätte lång och helt sjukt tråkigt så jag tänker inte lägga energi på att berätta den... för som det ser ut nu har jag absolut ingenting med det bråket att göra... Jag vet redan att Erland är "dum i huvudet"... och det är oerhört skönt att bli av med honom från mitt liv...

Jag har gjort en liten bild för att visa hur jag såg ut då och hur jag ser ut idag.
Det är inte konstigt att skolsyster trodde att jag var anorektiker... vilket jag självfallet inte var! Jag åt mer än de flesta i min ålder. Och jag skämdes alltid över hur smal/mager jag var... men jag kunde inte gå upp i vikt!
Jag trivdes aldrig i det smala och jag var avundsjuk på alla som hade lite hull, lite kött på benen...
Idag har jag fått hull och kött på benen, och så som jag ser det ser jag mycket friskare ut nu än vad jag någonsin gjort.



Idag är jag glad över de hull jag har fått, även om det är ovant att se de på mig... lite svårt att vänja sig med att jag under två och halvt år har gått upp 15 kilo, men jag skulle heller inte vilja ser ut som jag gjorde innan.
Nu, idag, mår jag bättre än vad jag någonsin har gjort och jag hoppas verkligen att det syns på mig.

Puss på er

 


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback