Oväntat

Igår när jag satt vid datan och surfa runt lite fick jag för mig att jag vill plugga en kurs nu till våren.
Jag tittade på lite kurser och så hittade jag den som jag genast fastna för!
Nämligen Utvecklingsstörning/funktionshinder. Vilket låter väldigt spännade... och eftersom jag har en vän som har ett handikappat barn så har jag ändå mycket att relatera till... och eftersom jag vill forska inom utvecklingstörning, hjänskador och bemötande inom vården så tycker jag att detta är bra idé att få läsa om det... få mera kunskap om det än vad jag har nu. Så om jag kommer in, så kommer jag läsa denna kursen nu till våren, samtidigt som jag kommer arbetsträna.
Jag ser verkligen fram emot detta...
Sedan när jag har läst kursen kan jag oxå vara barnvakt åt min väns barn.. utan att jag ska känna att jag har noll koll. För jag älsklar detta lilla barn så fruktansvärt mycket och jag pussar alltid jätte mycket på denne!

I Lördags åkte Jim å jag till Svärmor... där drack vi lite kaffe å lite sånt.
Men jag funderar lite på om svärmor kanske ska ha en healing lr nåt, för det kretsar väldigt mycket negativa energier runt henne... och när det är så mycket negativa energier runt än kan de vara svårt att vara positiv. Så jag ska försöka lura in henne på en healing, tror hon skulle må bättre av det... och mår hon bättre mår vi runt om bättre.
Det är inte nyttigt för en att vara runt så mycket negativitet.
Jag hade oxå det under en tid av mitt liv... men man får jobba med det... man får lov att säga nej till dessa energier. Även idag kämpar jag med dessa negativa energier, för ibland faller jag tillbaka i negativ tänkande... svårt att se saker positivt, svårt att se ett ljus...
Jag har upptäckt att livet blir så mycket lättare när man är positiv. För även när livet är hemskt, måste man ha ett hopp och hoppet är positivt. När man har tappat hoppet så är det mer lr mindre ute med en.
Jag har tappat hoppet och det var då jag hamnade i min mycket svåra och djupa depression. Och det var då jag hade planerat min eget självmord... för då såg jag inte ljuset, jag såg inget positivt.
Tillskillnad från nu... Mitt hopp är tillbaka och jag ÄLSKAR mitt liv!
Jag älskar min vänner och min kille, kärleken, så fruktansvärt mycket.
Ibland kan det dock kännas svårt och tufft att jag inte har kvar min familj, min mamma... min morfar.
Men nu har jag en "ny" familj, en familj som jag har valt... jag har plockat ut det gottigaste.
Min nya familj; mina vänner och min kärlek. Ni är mitt allt!


I fredags fick jag en massa fina presenter:
Av min svägerska, Malin, och Jonas fick jag en jätte fin lykta som jag numera har i hallen. Verkligen jätte fin med en sten i där det står hope. Vilket passar så otroligt bra till mig. Tack ska ni ha!!! Gillar verkligen denna lyktan. Malin vet precis vad jag vill ha ;)
Av Lina och Christoffer fick ett presentkort på ett ställe som heter Insikten. Där kan man bland annat få healing, taro-kortsläsning och en sittning med ett medium. Jag kommer boka in en sittning, ska bli så spännade att höra vad andevärden har att säga till mig. Helt underbar present. Tack ska ni ha!!
Av Nettiz, Louise och Sebastien fick jag en danskurs i Linderhopp, En kurs för mig och Jim. Detta ska vi göra på Lördag. Vilket ska bli så roligt! Har alltid viljat lära mig Linderhopp... det ser så fruktansvärt roligt ut! Det kommer antagligen bjudas på en massa underbara skratt! Och skratta, det är min största hobby. Tack ska ni ha!!
Av Kristian fick jag en rolig bok; 80 romaer för dig som har  bråttom av Henrik Lange. Har bläddrat i den lite, och den verkar vara riktig rolig. Jätte bra att ha och läsa på spårvagnen när jag är påväg till min arbetsträning. Tack ska du ha!!!
Av Vera och, hennes nya kille, Jonas fick jag ett jätte fint smycke, ett längre halsband som passar utmärkt till polotröjor. Jätte snyggt verkligen. Tack ska ni ha!

Och ett otroligt stort tack till att ni gjorde min dag så speciell!!!


Jag och min underbara svägerska!!! Love u!!!


Louise, Emelie, Nettiz och jag! Love u


Jonas, Jims bror, och söta lilla Freja



Kristian, Jim, David och Jonas ( brevid jonas sitter Christoffer)


Sebastian och Kristan.


Min underbara Lina! Love u alot!!


Vera


Veras kille Jonas


Christoffer


Jim och Jag. Älskar dig av hela mitt hjärta!!!

Jag är så tacksam för att ni alla är i mitt liv!!!
Tänk att man kan ha en sådan tur ändå!!!
Ni är bäst!!!

Nu ska jag sätta på en film och dricka lite kaffe och njuta av höstregnet inkrypen i en filt!
Puss på er alla


Mina kommentarer
Louise säger:

Nej Ikka, DU är bäst! PUSS!

2009-11-02 @ 15:24:10
URL: http://zazoula.blogg.se/
Sandra säger:

Hej på dej!

Du skriver så himla varmt och fint.

Och jag håller med om att din

svärmor alias min pappas tant skulle behöva en healing. Väldigt fint och

mjukt uttryckt! Vi kanske ska lägga

ihop till en i julklapp? ;) kramar S!

2009-11-02 @ 16:56:31
URL: http://ekeving.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback