ring ring

Det första jag gjorde när jag steg upp ur sängen var att ringa till Hematologen.
Hjärtat i halsgropen när första signalen kom... "ring ring"
"Personen du söker återkommer imorgon 7.30. Lämna ett medeleande efter pipet..."
Fan fan fan! jag som byggt upp värsta modet i natt för att palla ringa och så är hon inte ens där. Typiskt!
Så nu får jag försöka imorn istället...

Igår och idag har jag lyssnat mycket på Imogen Heap
Hon gör så otroligt bra låtar, ni fick exempel på en av mina favorit igår; Wait it out, från hennes nya skiva.
Har ni spotify tycker jag absolut att ni ska ta och lyssna på hennes låtar.
Hon är inte så jätte känd i Svergie tyvärr... jag hoppas att hon en dag blir det, och har en konser här så jag kan gå på den.
Innan och under depresionen lyssnade jag extra mycket på vissa låtar.
När Lina och jag skulle sänka mammas aska i havet så lyssnade vi på Hide and seek, som hon gör. Hela bilfärden till Onsala, där vi sänkte ner mammas aska, lyssnade vi på den.
I och med detta är denna låt extra speciell. Det var oxå första gången jag hörde henne överhuvud taget.

Här gör hon den live i ett pogram.

För mig är låten både lycka och sorg. Lycka för att det var den dagen mamma äntligen fick frid. Sorg för att det var den dagen jag sa ett riktigt förväl till min mamma.


En remix med Jay-Z och Imogen Heap.

Det var Jim som hörde den första gången på P3 (tror jag det var)
Han rinde med en gång till mig och berätta om låten, så jag leta upp den på youtube och hittade den.
Jag hoppas att Imogen Heap kan bli mer känd via Jay-Z här i Sverige.


I förrgår kom Olivia hit en stund. Vi satt som vanligt och spelade lite Tv-spel.

Olivia
En Goare tjej får man leta efter. Hon är en jätte fin flicka, och hon och jag kommer väldigt bra överens.
Vi kan skoja, busa och prata med varnadra. Hon är ungefär 8 år och hon har fått en alldeles speciell plats i mitt hjärta.
Och som det verkar så tycker hon om mig och Jim oxå. =)

Olivia: Jag vill sova över här
Jag: Men du ska juh till skolan imorn, det är bättre att du sover här en helg.
Olivia: Ni kan köra mig till skolan, ni har ju bil.
Jag: En helg är bättre, då kan vi umgås hela dagen.. annars blir de så kort...
Olivia: Några timmar är bättre än inga timmar alls.

Jag tolkar detta som att hon gillar oss. Att hon vill stanna här hos mig och att hon trivs här.
Jag är mer än gärna barnvakt åt henne =)
Hoppas hon kommer hit snart igen ♥

Nu ska jag kolla upp recept på ärtsoppa, som jag ska försöka mig på att göra för första gången. Ärtorna har legat i blöt i ett dygn nu, så de ska bli riktigt smarrit.
Sedan ska jag ta på mig anständiga kläder, har mysisar på mig nu, och gå till min psykolog Tomas.

Puss på er

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback