Veronica.

Idag fick jag ett sms av min underbara Nettiz.
Hon frågade mig om jag visste vad mitt namn betyder, vilket jag inte har en aning om.

Veronica: kommer från grekiskan från början och betyder typ den som kommer med seger... Den segerbringande typ.

Detta tyckte både Nettiz och jag att de passar bra in på mig... för jag ska Segra över allt som hänt, jag ska vinna kampen om mitt välmående.
Inte låta Arne eller någon annan ta bort min seger från mig!
Och jag tänker göra allt som står i min makt för att mina blivande barn ska slippa uppleva något som jag har upplevt under min barndom. Detta har jag lovat dem.
Jag tänker inte ge upp så lätt... för har jag lyckats komma hit, då ska jag lyckas med resten.
Även om jag vet att det är tufft.... många gånger rent fördjävligt rent ut sagt.
Men skam den som ger sig.





Nu ska jag alldeles strax gå och göra mig iordning.
Jag ska nämligen vara barnvakt för tre stycken barn idag.
Det är första gången jag passar dem, så ni får hålla tummarna för att de kommer gå bra.
Vi får hoppas att det går bra, så jag kan få vara barnvakt igen.


Puss på er!

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback