Fredag...

Som säkert alla redan har upptäckt så e det fredag idag, vilket för de allra flesta innebär fredagsmys.
Men för mig är det en fredag då jag inte riktigt kan slappna av... för imorgon ska jag göra högskoleprovet!

Ett prov som jag egentligen inte vill göra... eftersom min tanke kring det hela är: Varför betala för ett prov som jag redan vet kommer gå dåligt.

Men sedan finns det vissa nära som har fått mig på lite andra tankar... för: När jag söker in på högskolan kan jag via högskoleprovet även bli antagen genom den gruppen och inte bara genom gymnasiebetygen, vilket ökar mina chanser avsevärt

Min önskan är att komma in på Göteborgs universitet, på sjuksköteskeutbildningen, då jag även vill ha möjligheten att kunna forska.
Det finns mycket jag vill forska... Det finna många saker som står mig varmt om hjärtat som man inte i dagens lägan kan få helt svar på.
Sedan vill jag oxå forska hur bemötandet inom vården påverkar tillfrisknande och mycket mer som har med bemötandet att göra.
Mina egna erfarenheter inom vården e hemsk... och jag vet att jag aldrig skulle behandla en patient så som jag har blivit behandlad som patient.

Imorgon efter provet kommer vi äta tacos. Vi kommer bjuda hit Jonathan, Jims arbetskamrat, och hans dotter Olivia.
Det ska bli riktigt trevlig
Men jag kommer med all säkerhet vara helt slut efter provet... det håller på mellan 9.30 - 16.20 med fyra pauser.

Nu ska jag strax gå å lägga mig, tror jag... och jag hoppas att jag får mer sömn denna natten än vad jag fick inatt.
Kommer behöva alla mina krafter för att orka med provet imorn.

Jag ska försöka att inte ta provet för allvarligt... för jag vet att om jag skulle ta det allvarligt kommer jag klanka ner på mig själv när jag får besskedet, då jag vet att det inte kommer gå så bra.
Utan jag få försöka ta det mera som en lek för att inte mina hårda krav på mig själv ska få mig att må allt för dåligt.

Sössa gött med goa drömmar

pöss


Mina kommentarer
Anna-Klara säger:

Första gången är jobbig för alla, så det är helt rätt att inte ha för höga krav då. Lycka till!

2009-10-23 @ 21:37:07
Malin säger:

Vad spännande! Lycka till! Kramar i massor! ;)

2009-10-23 @ 23:04:35
URL: http://lifeofmalina.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback