Grönt?

Idag fick jag frågan av Tomas varför jag gillar grönt.
Och då sa jag: "Jag gillar grönt för jag anser att grönt är lugnets och hoppets färg"
Han förstog inte riktigt vad jag menade...
jag ska försöka förklara det även här, de är lite svårt att sätta ord på det men jag ska försöka...

Skogen är grön, naturen är grön... och när jag mår dåligt, och känner inre ilska, tar jag en promenad ut i det gröna och "genast" blir jag lugn och harmonisk.
Grönt gör mig glad, men samtidigt tänker jag på hur naturen gör.
Varje höst dör det gröna för att sedan varje vår födas på nytt.
Och detta ser jag som hoppet. För även om livet kan vara riktigt förjävligt, och man kanske önskar att man dog, så kommer det ljusare tider, bara man väntar ut det förjävliga... precis som naturen gör.

Därför älskar jag grönt! För det får mig att tänka på pånytt födelsedag.. att även det hemskaste tider har ett slut och bättre tider kommer.


Vilken är din favoritfärg och varför?

pöss

Mina kommentarer
Emelie säger:

Du är så klok min kära vän.

Min favorit färg är röd, kärlekens färg.. men jag gillar även svart... Beror helt o hållet på situationen vart färgen används :)

Kram!

2009-10-22 @ 19:29:59
Malin säger:

hallå bruden =) fan vad snygg din blogg blev! Du ska vara riktigt nöjd =)

2009-10-22 @ 19:50:36
URL: http://lilljohansson.blogg.se/
Malin säger:

jag tycker du ska vara jättenöjd med bloggen.. den e verkligen jättefin.. själv orkar man inte ens göra nåt med sin =) hehe

japp fika låter perfekt.. när kan du? kram

2009-10-23 @ 15:15:05
URL: http://lilljohansson.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback