Barcelona dag 1 och 2

Ja nu e jag hemma igen... lr jag har iofs vart hemma ett par dagar, men har inte haft ork att skriva tidigare.
Jim kom och hämtade mig och Emmi på flygplatsen i fredags kväll.
Va helt underbart att se han igen... blev nästan tårögd när jag såg han.
Inte viste jag att man kunde sakna någon så mycket som jag har saknat honom under denna resan.
Det har nog varit bra för oss att vara ifrån varnadra ett tag, så båda fick chansen att sakna varnandra.
För till och Jim har saknat mig.. hihi

Jag måste bara berätta för er att jag har klarat hela resan, till Barcelona och hem igen, utan lugnande!!!
Jag är så stolt över mig själv!! :D

Vi kom till hotellet ungefär vid 20 tiden i måndags...
Rummet va kanske inte speciellt vackert... för det var orange, ingen höjdare direkt.
Men vi hade iaf en dator på rummet med tillgång till internet
Sedan var det en frostad glasdörr in till badrummet som inte gick att låsa...
Men annars var det ett fint rum.





vårat hotelrum.

Vi hittade datan ganska så fort, och genast blev det youtube med musik.

Vi var alla hungriga så vig ut på Las Ramblas  för att hitta nåt att äta, vilket vi snabbt gjorde
och vi hamnade på en uteservering.
Paella blev det till middag och vi ville ha en kanna sangria som vi kunde dela på...
Tyvärr blev det något missförstånd så fick sangria i litervis



När vi såg storleken på sangriorna kunde vi inget annat än skratta.
Till och med folket runt oss skratta med oss, för de såg 4 tjejer med STORA glas.



När vi hade ätit klart och försökt få i oss drickan så gick vi hem till hotellet igen,

Tisdagen gick åt till att upptäcka staden.
Vi fick verkligen se större delen av staden, då vi först gick runt lite för att sedan hoppa på turistbussen som gick runt i Barcelona.
Jag kan påstå att en vackrare stad får man leta efter! Så mycket att se och så mycket vackra byggnader.























Det blev taget tusentals bilder, detta är bara ett urval.

Efter vi åkt turistbussen så gick vi och käkade för att sedan dra oss till La Sagrada Familia
Jag blev så tagen över hur vackert det var där, samt all den dekorationen... man kunde "läsa" sagan genom att bara kolla på alla detaljer.
här e några exempel:













Gaudí har hämtat sin inspiration från Bibeln och naturen, och det är underbart att se hur han har gjort... Så som ovan, mitt på La sagrada familia ser man mönstret av palmblad.









Efter vi vart på La Sagrada Familia gick vi hem till hotellet igen... det var en lång väg, men helt klart värt de.
Vi orgienterade oss genom en karta vi fick från hotellet.
Under denna vandring hittade jag en väska till mig, som e grön och så står de barcelona på den, samt hitta jag en t-shirt till Jim.
Vi kollade i andra affärer under vandringen och hittade en massa snygga kläder.

När vi väl kom hem till hoteller tog vi alla varsin dusch för att sedan göra sig iordning för att gå ut på Las Ramblas igen för att käka middag.
Denna gången blev det Tapas och dricka till det; Sangria.



Skål på er.

Nu ska jag ta en promenad med Johan och efter det ska jag baka bröd med hjälp av min nya maskin =)
Så vidare uppdatering kommer så småning om.

Pöss å kläm så länge

Mina kommentarer
Malin säger:

Hallå gumman!

än så länge låter det som att ni har haft det bra.. hoppas resten av tiden va lika fantastisk =)

Har nu kommit igenom alla mina bilder o har hittat lite bilder på Bippan o Rune..

Puss o kram på dig!

2009-10-14 @ 08:02:38
URL: http://lilljohansson.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback