Högskoleprovet!

Även jag har nu gjort högskoleprovet....
Även jag kom hem med en helt hjärndöd hjärna...

Vid första delprovet kände jag: Jepp detta kan jag klara
det va diagramen det.... och det va typ det lättaste... och inte ens det hann jag med på de 50 minuterna som var avsedda för det delprovet.
Sedan var det läsförståelse... Inte Roligt!!!   Jag som har läs- och skrivsvårigheter
Det ta avsevärt längre tid för mig att läsa en text än för andra...
Jag hann läsa de två första texterna och svara på dess frågor när provledaren säger: "Nu är det fem minuter kvar"
Under de fem minuter som var kvar läste jag inte ens de tre andra texterna, utan jag lästa bara frågorna och nu hoppas på att jag har turen att pricka rätt.
Delprov 3... engelska!
dem som känner mig vet att jag säger så här när det gäller engelska, vi går inte hand i hand.
Jag kan knappt läsa det och stava ska vi inte ens prata om!
35 minuter hade vi till denna delen... och för min del va det juh ingen idé att försöka vara noggran i detta läge... för skulle jag vara det så hade jag inte hunnit med första texten... så jag skummade mig igenom alla texter, och även där hoppas jag på turen.
Ordförståelse; 40 ord på 15 min.... vissa ord kunde jag faktiskt... kanske ett tiotal, resten är ren gissning.
Sedan var de matte delen... Kan säga så, min gymnesala naturvetenskapligaprogram gav mig inget försprång.
   Mina matte och fysik lektioner på gymnasiet bestog mest av att rita mycket fina och vackra blommor i räknehäftet.
Kan nog påstå att ingen hade lika fint räknehäfte som jag ;)
Klassen jag gick i var allt för smarta för mig, så jag hann aldrig med i kursen... lilla sega och korkade jag behövde mer tid... tillslut gav jag upp och satt där å ritade istället.
Sedan med stora problem hemma med Erland, och hans elakheter framförallt mot mamma, gjorde inte min koncentration bättre.
Nettiz kan intyga att jag mer lr mindre kom till skolan arg som ett bi för allt Erland gjorde... och det var bara i skolan jag kunde "visa" min ilska... och tyvärr fick, min underbara, Nettiz ofta bli "slagpåsen".
Tillslut frågade hon redan på morgonen vad Musse, som jag då kallade honom, hade gjort nu.
Jag är så otroligt tacksam för att hon stog ut med mig under gymnasiet, jag kan inte vart helt lätt att ha att göra med.
Nu på senare tid kan jag påstå att jag många gånger hade ångest... vilket jag inte då visste att de var.
Jag kunde komma med spydiga kommentarer väldigt ofta, och detta gör jag även idag när jag är jätte trött i huvudet, har ångest eller har en riktigt dålig dag.
Detta är inget jag är stolt över, snarare tvärt om... jag mår sämre när jag har uttryckt mig på det viset, men ofta orkar jag inte ens förklara för att mina krafter är slut. 
Ungefär som de är nu...
Jag är, mer eller mindre, hjärndöd... och skulle jag lägga i sängen skulle jag somna "direkt",
(direkt inom mina normer är inom en halvtimma.)

Siste delen av provet var ett så kallat "verbalt prov".  Tydligen nåt test som ändå inte kommer räknas med i resultatet... anledningen till den delen va för att de har funderingar till att ändra utförandet av provet, eller vad hon nu sa... "minne guldfisk"

Något som jag måste säga är att våran provledare hade gett oss fel delprov från början, hon hade gett oss statestik-provet förs, vilket egentligen skulle vart sist... så vi fick göra det verbala-provet sist, vilket då skulle vara först.
Vilket inte va helt fel för mig eftersom jag va helt slut vid sista delen.... och eftersom det provet inte räknades så kunde jag mer lr mindre bara lalla, fast jag försökte ändå göra mitt bästa.

Nu har våra gäster kommit hit. =)
roliga Jonathan och underbara Olivia!
ska bli jätte trevligt=)
Det blir tacos och massa trevligheter=)

Ha en trevlig kväll! =)
Pöss =)


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback