Minnen



När jag var betydligt yngre och bodde i Tuve med min mamma så lyssnade jag mycket på Spice girls... man kan säga att de var mina idoler som liten.

Vi bodde i en tre, med ett stort sovrum och ett litet.
Något år innan Spice girls blev mina idoler så hade jag det lilla sovrummet... men efter en helg jag hade vart hos min kontaktfamilj så hade mamma bytt rum med mig. Jag fick det stora rummet =)
Hon hade burit alla tunga möbler själv, sytt nya gardiner och gjort ett överkast till mig... allt i rosa med katter på.
Detta är en av de störta översakningar jag har fått...
Vi hade inte så mycket pengar då vi levde på under existensminimum. men ändå gjorde mamma allt hon kunde för att jag skulle ha det så bra som det gick.
Jag fick aldrig dyra grejer, inga märkeskläder...som många av mina skolkamrater hade. Men jag klaga inte för det.
För när min mamma mådde bra och inte va tillbaka till i sitt missbruk så hade jag världens bästa mamma.

Jag hade fått "ärva" en sterio från min kontkatsfamiljs dotter, hon hade köpt en ny så då fick jag hennes gammla.
Detta var då cd-spelaren kom in i var svensk husrum.
Men vi hade inte råd att köpa en cd-spelare.
Däremot fick jag en av min morfar som födelsedagspresent, och har haft mycket nytta av den även senare.
Min första skiva var Yabbadabbado hits.
Strax därefter köpte jag min fösta skiva; Spice girls, för min månadspeng 
Den låt som jag har infogat här, blev snabbt en av mina favoriter...
Jag lyssna ofta på den, och varje gång tänkte jag på min mamma... hur underbart stark hon var, hur mycket jag uppskattade allt som hon gjorde för mig...
"mama i love you, mama i care"



Jag har nu drömt om min lilla kära mor två nätter i rad.
Och på något sätt har jag känt mig närmare henne nu än vad jag har gjort på väldigt länge.
Det var två positiva drömmar!


Jag fick chansen att krama dig igen i drömmarnas värld...
Jag fick chansen att säga hur mycket jag saknar dig, din röst och din arma kropp.
Jag fick chansen att se dig le, tindra med ögonen och höra ditt skratt.
Jag fick chansen att få prata med dig igen... men bara i drömmarnas värld
Den ända världen som jag kan få lov att hålla dig vid liv, ty i verkligheten finns du icke mer.




Några dagar efter det att du hade gått bort så drömde jag att du ringde min mobil.
I drömmen visste jag att du hade dött, och jag visste att din mobil låg precis brevid mig vid sängen.
Så jag tyckte det va väldigt konstigt att du kunde ringa mig... men jag svarade
och det första du sa till mig var: Veronica, jag har sovit en hel natt!
Jag sa, gud vad bra, i ren glädje... för min mamma sov aldrig mer än två till tre timmar varje natt och aldrig sammanhängande, sedan frågade jag henne om hade det bra och svaret blev; Jag har det jätte bra

Denna dröm gjorde mig betydligt lugnare än jag vart nån av dagarna efter det att min mamma dog.
Och på nåt sätt känds det som att mamma kom till mig i drömmen, för att berätta att hon nu äntligen har fått ro, och har det bra.
Det sänktes ett slags lugn över mig efter denna dröm, för nu visste jag att hennes val var rätt för henne.
Jag kan inte klandra henne på nåt sätt över sitt val att avsluta sitt liv när hon ville det.
Men jag måste låta mig själv sakna henne...
och ibland är jag så rädd att jag ska glömma henne, men det är antagligen inget man gör i första taget.


Nu ska jag ta å gå ner till tvättstugan för att tvätta dem lkäder jag ska ha med mig till Barcelooona =)

Puss på er så länge

Mina kommentarer
Malin säger:

hello tjejen!

När e det ni åker till barcelona?

puss

2009-10-02 @ 17:45:15
URL: http://lilljohansson.blogg.se/
Malin säger:

hello tjejen!

När e det ni åker till barcelona?

puss

2009-10-02 @ 17:45:52
URL: http://lilljohansson.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback