Grattis

Jag önskar jag kunde träffa dig och få säga Grattis Mamma!
Idag skulle du ha fyllt 56 år!

Jag vet att du har det mycket bättre än va jag kan tänka mig där du är nu... men jag saknar dig så fruktansvärt mycket ändå...
saknar det där lilla i vardagen som man bara kunde prata med dig om.
och jag saknar att hjälpa dig hemma...
jag saknar att få krama dig...
jag saknar dig...
Jag till och med saknar när du e irriterad på mig... saknar spydigheten vi kunde ha till varanadra...
och det känns hemskt att behöva sakna även det...
Som jag försökt berätta här tidigare så känns det väldigt tomt utan dig.

Jag har tänt ett ljus här för dig idag!
ljuset står i den där glasstjärnliknande ljusstaken.
Tyvärr hade jag inte ett lila ljus till dig så det fick bli ett mörktrött istället.
Fast jag hade juh hellre träffat dig, bjudigt dig på middag och göra denna dag till den bästa dagen i ditt liv...
Jag hade kunnat ta med dig på teater eller bio... vi kanske hade kunnat se den nya beck filmen.
Jag hade köpt fina kläder till dig, på sisters kanske? Kanske ett par bekväma snygga skor...
Jag hade gjort allt du ville...
Framför allt nu när jag vet hur mycket jag saknar dig...
Om jag bara kunde få träffa dig en sista gång! En sista gång så att jag hade kunnat säga allt jag vill ha sagt till dig... framförallt berätta hur mycket jag älskar dig och jag vill tacka dig för allt du har gjort för mig.
Utan dig och ditt mod hade jag nog inte levt idag! Arne hade dödat oss... både dig och mig!

Jag drömde om dig inatt. Du berätta för mig att du inte alls gillar att jag skriver om vårat liv här på bloggen... du tror att de kommer skada mig på nåt sätt i framtiden...
Men jag förklara att det alltid kommer finnas människor som inte kommer tro oss... som inte kan förstå att det finns så hemska människor här i världen... som alltid kommer blunda för hemskheter.
Jag förklara oxå att det som har hänt oss är inte vårat fel...
Du vill att jag ska skriva boken istället... den bok som jag alltid pratat om, den om våran historia.
Du vill att jag sparar allt till boken...
Jag vet att du bara vill skydda oss...
Men även i drömmen var du död... så jag förklara att jag är inte rädd för Arne längre... jag är inte rädd för att han ska skada dig längre! Och med allt det fina stöd jag har runt om mig nu, alla de fina människorna, så kan han inte skada mig heller... för jag vet att det är det du är rädd för.
Du förstog... och berätta att jag ska försöka att inte ta åt mig av de människor som kommer säga eller göra elaka grejer till mig...om mig... mot mig...
Du förstog att detta är nåt jag måste göra... för mig, för oss...
och jag vill inte att våran historia ska glömmas... för det finns dem som har det som vi hade det...
det finns många kvinnor och barn som far illa på samma sätt som vi gjorde... och jag vill inte att det ska glömmas. jag vill att det uppmärkssammas!
Det får bli våran upprättelse! Våran hämd!

Jag Älskar dig mamma.
Önska så att jag kunde säga det till dig idag... krama dig!
Jag hoppas du får en underbar födelsedag i himlen!
Ljuset här nera på jorden, för dig, brinner så fint!

Grattis på födelsedagen min älskade lilla mamma!!!

Puss

Mina kommentarer
Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid säger:

Jag önskar att jag kunde säga något klokt nu... men du har redan skrivit allt. Så jag säger grattis till din mamma och håller kvar tanken om att hon inte kan skadas!:.)



Tack för din kommentar också!:.))

2009-09-11 @ 20:01:05
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback