Sjuk och påskhelgen

Första dagen på över tre år som jag har varit tvungen att sjukanmäla mig till jobbet.
Känns inte alls bra... jag vill jobba, inte sitta här med feber, roslig hals och huvudvärk.
Vill inte alls vara sjuk... nu när jag äntligen har fått komma igång med jobb och sånt.
Men jag vill inte smitta ner kunderna, smittar jag gör jag medan jag har feber... så denna veckan blir att sitta hemma å uggla på tv och filmer.
Nya tag nästa vecka får det allt bli! Ska kurera mig som aldrig förr. Mkt te får det bli..
Jag ska nog till och med göra mitt hus-kurs-té.
Det ska tydligen hjälpa en att bli av med baseluskerna... om inte annat så besätter tron berg :P


Hus-kurs-té alá ikka:
En kopp grönt té (måste vara grönt, mycket antioxidanter där)
En skvätt citron, (typ en matsked)
En pressad vitlök
En tsk honung.


Man vänjer sig vid smaken, den är inte helt hundra i början. :P


Påsken har varit mysig. Fredagen var det kalas för min svåger (heter det så? när min killes bror har kalas?):question:

Lördagen åkte Jim och jag till sthlm. Vi köpte en påsklilja och en kruka till den och satte den vid morfars grav.
Det blev så fint

Glad påsk min älskade morfar.


Ibland får jag dåligt samvete för att jag besöker min morfars grav mer än vad jag besöker havet där min mamma ligger. Fast samtidigt tänker jag dagligen på min lilla mamma.
En dag när jag har bilen och det är fint väder, ska jag åka ut till havet och sätta mig där med henne en stund.
Jag hoppas att en sådan dag kommer innan min mammas årsdag (15maj, då hon dog)
Jag älskar verkligen havet, inte bara för att mamma ligger där. Jag har alltid kännt mig fri där.
Ingen annan än jag, lugnet och naturen. Man får rensat många tankar då... och jag kan sitta i timmar och bara titta och njuta.


Jim och jag hade beställt en natt på ett hotell. Det var mysigt.
Efter vi chekat in och efter vi varit hos morfar så åkte vi ut för att äta.
Vi hitta en mysig pizzeria där de hade jätte goa pizzor.
Vi åkte även runt lite i sthlm för att titta runt lite, fast bara genom bilfönstret då förståss.
Det är ett helvete att köra där inne! :|
Inte logisk någon stans...
j-vla tur att inte jag körde... då hade vi krockat med en gång.
Det borde ske väldigt mkt olyckor där... Undra om de har mer olyckor i innerstaden än vad vi i Göteborg har?
Inte många skyltar på hur vägarna går, inga linjer i gatan som förklarar hur filerna går. med mera med mera.


På söndagen åkte vi och kolla på tekniskamuseet vid Kaknästornet. Det var riktigt spännande.
Det är så häftigt att få reda på hur utvecklingen har gått genom tiden. Att det har funnits människor som har kommit på allt detta vi tar som självklarhet idag; bil, tv, mobiler etc.
Tänk att det funnit (och finns) så smarta människor som kommer på och utvecklar saker hela tiden. :thumbup:
Det är så häftigt!


Sedan åkte vi till morfars grav igen och tände ett ljus därefter åkte vi hem.
Resan var lite småjobbig, hem asså, för jag började känna mig dålig och pms på detta.
Börja nästan grina varje gång vi körde förbi en död påkörd grävling. Tänkte på hur hemskt och rädda de måste vara när de hamnar på motorvägen... och oftast är det ett vildstängsel där oxå så de kan inte komma in till tryggheten igen. Usch vad hemskt. Och tänk, de kanske inte dog på en gång heller... de kanske led tills de dog.
nä, nu när jag tänker tillbaka på det blir jag lite ledsen faktiskt.


Måndagen blev lugn, jag fick feber så det blev att kolla på film hela dagen.
Tur att de gick lite dåliga filmer på tv :P


Nu ska jag fortsätta och kolla på filmen som jag har i bakgrunden, göra lite hus-kurs-te och bara kurera mig.


På återseende.
Kram


Mina kommentarer
emma damm drawings säger:

SV: Jättebra skrivet. Håller helt med-! kramar

2010-04-06 @ 15:34:33
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback