Hemma och på g

Jag har nu idag varit hemma i 2 veckor.

Resan har varit helt fantastisk! har massor att berätta och massor att visa.
Men de e inget jag orkar ta nu.
Har varit sjuk, och idag e väl första dagen helt utan feber.
Jag har varit och hämtat ut mina kursböcker för ssk-utbildningen.
Och jag håller på att försöker förberedsläsa mig så jag kommer in i språket.
Det är som att läsa ren grekiska fast på svenska då.  :S
Men jag ska nog kunna klara mig igenom detta oxå.
Håller på att läsa om databassökningar, om olika databaser. Hur man söker i dem och vad man kan finna.
Det är fan då inte enkelt... referensdatabaser, fulltextdatabaser och faktadatabaser
Vad är vad?
Hur fan hittar man de man ska ha?
och va fan är det för nått?
Är vad som snurrar i mina tankar när jag läser i boken

Fan bara det är en hel vetenskap.

Samtidigt läser jag om hur man skriver en uppsatts och hur man söker sin fakta. (kanske mest hur man söker informationen man behöver till uppsattsen)
Fast inte på svenska... (även om boken e skriven på svenska) utan på grekiska.
den inledande och den egentliga litteratursökningen
den systematsika och osystematiska informationssökningen
den manuella och den elektroniska sökningen
Inte visste jag att man kunde söka på så olika sätt... eller är det samma sätt fast annorlunda? :question:


Fan, får nog ta en kopp snabbkaffe och se om jag får utrett detta i mitt huvud...
jag vet inte om jag fattar eller inte fattar det jag läser. Det är så komplicerat skrivet.
Kan man verkligen skriva allt så invecklat? eller de kanske inte går att förenkla det till vanlig svenska?
Eller vad fan e det jag läser om???


Ja, jag är hemma nu iaf och på måndag börjar jag skolan :D
Kramar

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback