Fredag idag

Idag kommer jag äntligen få träffa den underbara Olivia.
Oj vad roligt det ska blir... har längtat efter henne jätte mycket... har inte träffat henne på flera månader nu.
Vi ska bjuda dem på middag idag.
Hennes pappa kommer så Jim får lite roligt oxå

Det ska bli riktigt trevligt!
Tror inte att jag kommer kunna sluta att krama henne idag... får juh taigen för den tiden vi inte har träffats.
Det är så kul att ha henne här, och jag hoppas lite att hon sover över här oxå.. det är så mysigt när hon sover här... även om hon tar upp mer eller mindre hela sängen... och då är hon inte en stor flicka.

Jag ska försöka snygga till här hemma lite.... det ser ut som faaan!
Och då överdriver jag inte för fem öre...
har blombuketter som har vissnat... döda växter... gamla skålar som är överfylda med skit nu , bananskal och dyligt.
Två tvättkorgar framme varav en är smutstvätt.
Och mina dammråttor har muterat sig och blivit gigantiska... (är nästan lite rädd för att de ska anfalla mig )

Köket ska vi inte prata om... (eller jo det ska vi)
Diskhon är överfylld med disk... försöker skylla på att våran diskmaskin börjat krångla nåt så in i bomben...
fast man kan juh diska för hand! (en beprövad handling, har jag fått veta)
Så jag får ta tag i detta idag...
sätta på mig mina trådlösa hörlurar, på med diskhandskarna och sätta igång.

Gud jag längtar verkligen tills jag får krama Olivia! ♥
Den coolaste 8-åringen istan asså... så grymt go tjej...
Ska nog ta mig friheten att nypa hennes kinder lite oxå
Även om jag vet att barn hatar sånt... (har egen erfarenhet av det)

Jag mår bättre idag... fast jag är jätte trött.
Skulle egentligen till min försteskötare idag, men jag avbokade det pga bristande sömn...
men jag kunde inte somna om efter att jag hade ringt, så jag va ändå uppe klockan 8.
Egentligen skulle jag lika gärna kunna ta mig dit... men men..

Det känns oxå skönt att jag har skrivit inlägget innan detta...
Har tänkt på det så fruktansvärt länge... var skönt att få lättat på hjärtat angående alkoholen.
Jag skrev det igår kväll, men publicera det inte förrens idag...
Först ville jag inte publicera det... men första steget till att blir "frisk" är att erkänna problemet för sig själv och för andra.

Jag har alltid fått höra av folk att jag inte skulle kunna bli alkoholist... för att jag är så medveten om det och så...
Men alla kan bli det! Så jag är inte annorlunda när det gäller det...
Jag har börjat använda alkohol på fel sätt... och nu måste jag ändra på detta... innan det är försent!
Jag får väl börja röka igen om jag måste ha nåt för att döva... hellre det
För där vet jag att jag kan sluta om jag bara vill det!

Låt mig finna styrkan för att inte bli missbrukare! Låt mig finna styrkan så jag kan bli mer eller mindre hel.
Låt mig finna styrkan till styrka, kraft och mod

Jag kan klara detta... har varit med om värre saker...
Jag vill inte bli det jag hatar!
Har iaf börjat med att erkänna det för mig själv... att problemet finns där.

Igår fick jag väldigt många kommentarer som verkligen värmde i mitt hjärta! Tack ska ni ha♥


Jaja... nog om detta
Längtar till ikväll... till Olivia!!!

Nu börjar städ-time

Kläm å köss



Mina kommentarer
Clara säger:

Det du har gjort nu är öppnat dina egna ögon, och andras. Att kunna erkänna för sig själv att man har problem är bland det svåraste man kan göra. Men när man väl gjort det, det är först då man kan få hjälp. Jag blir rörd när jag läser det du skriver. Att din pojkvän säger ifrån, att du har insett vad du håller på med. Det är lustigt det här, jag känner ju egentligen inte dig, men just nu känner jag verkligen för dig. Du utstrålar en sådan styrka! Styrkan i att visa upp sina svagheter! Du kommer komma igenom det här, det är jag säker på, och att blogga är en jättebra idé! Ha det så underbart idag med Olivia och krama om henne rejält. ;) Ha det så bra! Kram Clara

2010-02-26 @ 09:49:56
jojjo säger:

ja det känns underbart och så himla fritt!! =D Tack! <3

2010-02-26 @ 12:41:36
URL: http://missay.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback