Sökande

Jag har skissat upp en bild till... hihi, på en kär vän.
Jag tänkte att om jag får gjort en bättre kommer jag ge den till henne... hoppas hon kommer bli glad då.

Idag har jag faktiskt sökt arbetsträningsplats på en hälsokostaffär här på torget.
Tyvärr sa hon nej för att hon inte har så mkt att göra i den butiken.
Det var synd, för det verkar vara en så go kvinna som har detta ställe och affären är jätte fin.
Men nu är det nya tag som gäller.
Jag ska skriva ett lite "cv" och söka på nästa ställe, en blomsteraffär som oxå finns här på torget.
Vet inte om jag ska gå och fråga redan imorn eller om jag ska vänta till nästa vecka.
Så nu får vi hoppas att jag kan vara där... ni får hålla tummarna för mig

Nu får de ta-mig-fan hända nåt här... känns som jag sitter här och ruttnar bort.
Eller nä, inte riktigt så illa men ändå.
Nu fördriver jag tiden genom att öva på att teckna ansikten.
Har tecknat varje dag denna veckan än så länge. Det är jätte kul och jag kan sitta i timmar med det.
Men det hade vart kul att komma utanför denna lägenhet.

Nu ska jag sätta mig och fila på min nästa "ansökan" och samla mod till att gå dit imorn och fråga.


Mina kommentarer
Emelie säger:

Hejja dej gumman!!

Du har vart så duktig på att rita.. så...

Du har fått en award av mig, titta in till min blogg för mer info!

Kram

2010-02-11 @ 18:42:00
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback