Super duper mega glad

Det är vad jag är just nu!!!!


Jag har länge sagt nu att jag är trött på att bara sitta här hemma nu... att jag vill komma ut och arbetsträna.
Och då min handläggare på Hisingsslussen inte kan hitta något ställe där jag kan vara... (vet faktiskt inte riktigt vad hon sysslar med... hon har haft mitt "fall" på skrivbordet i 3 månader nu)
Så har jag nu tagit saken i mina egna händer och sökt själv.
Jag har börjat med närliggande ställen, där jag bor, och efter två nej har jag fått napp.

Som ni kanske redan vet har jag sökt arbetsträning på en hälsokostaffär på torget där jag bor.
Men där kunde jag inte tas emot eftersom de har påtok för lite att göra. Och detta skulle inte gynna mig...

Idag tog jag mod tillfånga och gick till blomsteraffären, på samma torg. Jag hade skrivit ett fint lite CV-liknande som jag skulle ge till dem.
Nervös som en utter gick jag in där och berättade lite om mig och att jag gärna skulle vilja vara där... men då de skulle få två praktikanter nu så kunde de inte ta emot mig där heller.
Lite tråkigt, men det var rätt skönt ändå.. det räcker nämligen med att jag tittar på en växt så dör den. Skämt och sido.

Sedan när jag ändå hade fått ett nej, tänkte jag att jag kan lika gärna ta ett nej till... och gick då till tredje stället i närheten av torget.
Här hade jag inte förberätt något... och jag var inställd på att få ett nej även där.
Jag började med att berätta att jag söker arbetsträning och undrade om jag skulle kunna vara där.
Först fick jag ett nej... för att även där skulle det komma praktikanter.
Men ägaren sa att han gärna ville ha mig efter där, typ efter en månad ville han att jag skulle komma tillbaka.
Så han fråga om mitt nr och lite så...
Jag hade då fortfarande kvar "CV:et" från blomsteraffären, så jag gav honom det det.
I och med det så fråga han lite om hur jag hade tänkt... och undrade om det var en arbetsskada som hade gjort att jag varit sjukskriven så länge, vilket det inte är.
När jag berättade att jag hade tänkt börja med att träna 2 ggr/vecka á 2 timmar, så frågade ägaren när jag kunde börja.
Jag skoja till det och sa: Jag kunde börja redan igår... ... ... Jag är trött på att sitta hemma, så jag kan börja närsom.
Jag sa att jag gärna börjar redan på Måndag, men att min handläggare måste kontakta honom först och så.

När jag kom hem skickade jag ett mail till min handläggare på Hisingsslussen där jag berätta att jag tagit sak i egna händer och att jag kan, och vill, börja redan på Måndag.
Så Nu tänker jag se till att jag kan börja på Måndag!!!

Min handläggare, som jobbar med att fixa praktik/arbetstränings platser, verkar vara mer eller mindre inkompetent... Jag undrar vad hon gör hela dagarna?
detta är inget mot hennes personlighet, för hon verkar vara väldigt rar, go och gullig och så... och jag gillar henne personligen... men yrkesmässigt verkar hon vara lat...
Det kanske är så det funkar?
Att de är vana vid personer som är "lata" och därför kanske inte lägger ner mycket tid på att söka plats till dem?
För jag tänker så att hon borde ha kontakter...?

Nu har jag i alla fall fixat detta själv, och jag ser redan fram emot att få komma igång!!!
Jag hade kunnat börja redan igår... jag är verkligen redo nu
och om jag ska vara ärlig; känns det som att 2 timmar 2 ggr i veckan är för lite.
Och när ägaren sa att han var redo att anställa mig så kände jag; A varför inte?
Men jag var ändå förståndig med att säga att det är arbetsträning det gäller, men att jag gärna ser fram emot en eventuell anställning.


Så ni kan ju förstå varför jag är super duper mega glad!!
Jag har fixat arbetsträningsplats själv, ett ställe där jag vill vara på... där dem bl.a gör smörgåstårtor, landgångar och sallander...
Saker som jag redan har jobbat med och kan...
och jag tror till och med att jag kan bidra med en massa spännande bakgrejer som de kan sälja.
Nu hoppas jag bara på att min handläggare, på hisingsslussen, inte sabbar det för mig.. att hon inte ska krångla, och att jag kan börja redan nästa vecka!

Just nu firar jag med ett glas vin, om jag ska vara ärlig.
Och funderar på om jag ska rita en stor glad mun som ler som bara tusan!?
Men jag tror jag väntar med det tills imorn... kanske?

Super duper mega glada kramar Till, er, mina kära läsare! ♥

Mina kommentarer
Louise säger:

Du är bäst Ikka! Klarade det helt själv och allt! Fan va grym du är!

2010-02-17 @ 17:46:22
URL: http://zazoula.blogg.se/
jojjo säger:

ja hon är jättesöt! =)



Vad roligt för dig med praktiken :)

2010-02-17 @ 20:54:35
URL: http://missay.blogg.se/
Linda H säger:

Grattis gumman!

2010-02-17 @ 23:44:35
emma damm drawings säger:

Åh tack så hemskt mycket :-)

2010-02-18 @ 14:57:15
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Art by Lisa Lans säger:

tack (:

2010-02-18 @ 15:45:04
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback