Tankarna

Är nervös inför imorgon...
Det kommer vara första gången jag jobbar på över 3 år...
Shit, hur gör man?
Tänk om jag gör fel?
Tänk om jag får ångest?

Jag gick en promenad imorse med mitt bostöd. Han kommer komma och köpa kaffe av mig nån dag säger han
Han jobbar nämligen i huset brevid, hela socialkontoret jobbar där... så jag kommer stöta på dem som jobbar där...
Framförallt då Ägaren har många kunder därifrån.

Mitt bostöd berättade oxå att Ägaren är väldigt noga med att kunderna ska gå därifrån nöjda.... Och att han är väldigt noggrann... vill ha det perfekt, typ.
Tänk om jag sumpar det?
Fast på ett sett är det juh bra att jag aldrig blir nöjd med det jag gör... allt ska vara bättre än perfekt.
Jag kan alltid göra det bättre; Det är vad jag tror.
Jag har fruktansvärda höga krav på mig själv
Detta är lite vad jag jobbar med mig själv nu... försöka dämpa mina höga krav.
Fast jag tror inte jag kommer kunna det... jag får försöka att vänja mig vid att nöja mig...

Just nu försöker jag lugna mina nerver genom att rita... försöker mig på att rita nåt annat än ögon och halva ansikten
Vi får la se hur den kommer se ut i slutendan... men så har är den just nu iaf:


Inte det lättaste när jag bara utgår från mitt eget huvud...
men men...

Nu ska jag forsätta med bilden å se om jag kommer på nåt mera att skissa ner...


Mina kommentarer
Emma Damm Drawings säger:

Tack så mycket. Det kan ta allt mellan 1-8 timmar beroende på skuggor, storlekar osv. Just denn tog runt 3-4:a timmar. Det är ett A4:a papper.

2010-02-23 @ 12:58:03
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback