Första dagen

Idag var min första dag på min arbetsträning.
Jag kom dit fem i sju.
Och mot förmodan var jag pigg... jag trodde jag skulle vara jätte trött, framförallt eftersom jag knappt sovit nåt inatt pågrund av oro för hur de skulle gå idag.
Jag gick upp strax efter sex på morgonen för att hoppa in i duschen.
Sedan satte jag på en kopp snabbkaffe och käkade müsli till frukost.

Först när jag kom till "jobbet" (kan man kalla det så när man arbetstränar?) Visste jag inte alls vad jag skulle göra.. kände mig mest som ett fån.
Jag kollade på när Ägaren förberedda smörgåsar (riktigt smarriga sådanna)
Och vi pratade lite.
Jag berätta bland annat att jag jobbat på Ica-kvantum i Kungsbacka som kallskänka och delikatessbiträde.
Han frågade om jag kom därifrån... men jag svara att jag är lite varstans ifrån.
Hans frågande blick gjorde att jag berättade att jag är född i Göteborg, flytta till Spanien, flytta tillbaka till Göteborg, flytta sedan till Skultuna för att sedan återvända till Göteborg innan Mamma och jag flyttade till Kungsbacka. Sedan har jag själv flyttat till Göteborg...
Så nu vet han att jag är "berest" lr vad man ska säga... hehe

Jag fick en go kopp kaffe medan jag stog och kollade på medan han arbetade med mackorna... jag försökte observera hur han gör. Innan jag själv vågar göra det...
Ställde lite frågor och sånt.

Jag hjälpte han med att fixa kaffe till kunderna... själv vågade jag inte ta några kunder eftersom jag inte vet hur han vill ha det. Men den dagen kommer nog oxå, då jag vågar ta kunder...

Tillslut vågade jag mig på att göra ett par mackor...
Jag plockade ut diskmaskinen och har nu lärt mig lite om vad grejerna ska stå.

Ja, det är la egentligen inte så intressant för er att höra Vad jag har gjort på min första dag.
Jag kan berätta mer att han Ägaren verkar vara väldig sympatisk och rar människa, han vill ens bästa.
Han hade koll på tiden... han fick säga till mig att det va dags att gå hem (klockan 9)
Dessutom fick jag en liten "rast"
Fast jag sa att jag inte behövde det.. eftersom jag bara jobbar 2 timmar, men han stog fast vid det.
Så när det var "lugnt" så satte vi oss och drack kaffe.
(Han har inget personalrum, men man kunde sätta sig vid de bord han har där till gästerna)
Han sa att det va okey för mig att ta en macka eller nåt sånt om jag var hungrig... vilket jag inte var, utan jag tog en till kopp kaffe och ett glas vatten.
Så där satt vi kanske en kvart och läste tidningen och prata lite sporadiskt om det som stog där i.

Efter där vågade jag mig på att hjälpa till med smörgåsarna... hihi.

Jag måste säga det att det var en jätte bra första dag.
Jag ville inte gå hem... för när det var dags för mig att gå hem började det komma mer kunder... och efterfrågan av smörgåsar och sallader började komma.
Jag längtar redan till Måndag då jag får komma dit igen...

När jag var klar med "dagen" så kände jag mig riktigt stolt över mig själv...
Jag klarade av det.. och ingen ångest.. och jag tror inte att Ägaren tyckte att jag var i vägen.

Det känns verkligen som att jag är ytterligare ett steg närmare ett "normalt" liv.
Jag börjar komma tillbaka nu!...

Visst jag kommer säkert få bakslag nån dag eller så... men just nu känns det som en liten seger för mig själv.
Mitt självförtroende får en liten boost...

Kan ni förstå hur underbart det är att ha klarat av två timmar på ett arbete när man inte har jobbat på över tre år (nästan fyra), varit sjukskriven i snart tre år.
Det är verkligen som en liten seger... eller liten e lite för lite... det känns som en Stor seger!!!
Jag har inte fått anstränga mig.. varken från psykologen, läkare eller försteskötaren.... jag har inte fått göra nåt.
Och nu har jag lyckats klara av två timmar på ett arbete...

Det känns UNDERBART!




Nu ska jag faktiskt ta mig ett glas vin att smutta på medan jag fortsätter med min bild som jag håller på att rita nu.
eller jag kanske rent av börjar rita något helt annat... en stor mega glad mun kanske? Who knows?

Kommer bli så skoj att berätta för min psykolog imorn hur allt har gått... hur (om jag får säga det själv) Duktig jag har varit




Mina kommentarer
Emelie säger:

& Jag är så jävla stolt över dig <3

2010-02-24 @ 12:48:24
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback