Arbetsträning?

Jag har precis skrivit ett mail till min gamla chef på hemmet angående arbetsträning där.
Nu hoppas jag på att jag får svar och att jag får arbetsträna där.
Jag tycker det är ofantligt tråkigt att sitta här hemma nu.
Det är nästan så att jag tycker det är meningslöst att gå upp på morgonen om jag inte har något inplanerat.
Jag vill att min dag ska vara meningsfull... och att bara sitta som en slapptask i soffan är inte meningsfullt för mig.

Mailet:
Hej Anna-Lena.

Jag heter Veronica. Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag jobbade hos er som timvikarie under 2005, 2006 på ... .När ni skulle flytta till det nya huset, som ni är i idag, så började jag plugga till Undersköterska.Tyvärr drabbades jag av en mycket svår och djup depression under 2007, vilket har gjort att jag varit sjukskriven nu i dryga 2,5 år.
Men jag hann klart med utbildningen.

Anledningen till att jag skriver till dig är för att jag önskar att få arbetsträna hos er under våren och delar av sommaren.Min tanke är att jag ska börja med 2 gånger i veckan á 2 timmar, och öka utifrån detta om allt går bra... vilket jag inte betvivlar.Jag kommer vara försäkrad via Hisingsslussen där jag idag har en handläggare.
Skulle det finnas möjlighet för mig att arbetsträna hos er, kommer min handläggare kontakta dig och boka in ett eventuellt "studiebesök" och hon kommer förklara lite mer om hur allt kommer att funka.  

Jag skulle jätte gärna vilja arbetsträna hos er, för jag trivdes jätte bra när jag jobbade hos er, både med jobbet och arbetskamraterna. 

Jag hoppas och önskar att få höra från dig.

 Med vänliga hälsningar

 Veronica

Jag känner mig verkligen redo att komma igång nu...
Jag vill inte sitta här hemma meningslöst.
Jag vill få mening i tillvaron igen...
Jag vill komma igång med jobb!


Mina kommentarer
Sandra säger:

Power to you

blåser luft under vingarna

kram S

2010-01-27 @ 18:00:28
URL: http://sandrigt.com

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback