Dagen idag

Idag har jag varit väldans duktig.
Jag gick upp tidigt för att sätta en deg på jäsning och undertiden den jäste gjorde jag yoga.
Så till frukost fick jag nybakat bröd
Kan man starta dagen på nåt bättre sätt?

Efter frukosten gick jag ut i detta hellsike väder för att handla och hämta mina mediciner.
Om det inte hade varit för medicinerna så hade jag faktiskt stannat inne.
Fy fasen vilket äkligt väder det har varit idag.
Det underkylda regnet, på vägen hem från affären, gjorte att jag fick ont i ansiktet.
Usch, börja få nog av snön nu... även om jag tycker att kyla och snö är bättre än det råa väder vi annars brukar ha till vintern här i Göteborg.
Nä nu längtar jag till sommaren...
Lite värme och kunna njuta av den första sommarvärmen på balkongen med ett korsord i knät... inte helt fel!

Jag har känt för att teckna lite under ett par dagar nu... men jag har inte tagit sak i händelse (eller vad man ska säga)
Men idag satte jag faktiskt mig ner vid vardagsrumsbordet och började teckna lite, innan jag skulle börja med middagen.
Jag har nog inte suttit ner och tecknat på kanske ett halvår.
Visst jag har målat lite på mina tavlor... (även det var längesedan nu... jag har tre tavlor som jag ännu inte är klar med, allt på en gång )
Men jag har varken målat eller tecknat detta året... så det jag rita idag blev liksom premiär för i år

Jag tänkte visa er vad jag ritade här... för jag själv blev väldans nöjd faktiskt... framförallt när jag inte har ritat på så länge.
Här kommer bilder, på samma bild.. men det synns inte så bra på fotona...
jaja:





Tänk att jag lyckats få ett fint ansikte, visserligen halvt, på papper

Vad tycker ni?

Nu ska lilla jag gå å lägga mig å läsa min fruktansvärt tråkiga bok: Dödligt arv.
Om man inte vill läsa en otroligt seg bok så rekomenderar jag den inte.

Puss på er alla och jag önskar er en god natts sömn.

Mina kommentarer
Åsa Rising säger:

Jätte vackert ansikte!

Önskar jag kunde teckna så bra...

=)

2010-01-27 @ 21:03:35
URL: http://saltalven.bloggproffs.se
Emelie säger:

Jävlar i havet va tjusigt Ikka! DUKTIGA DUUUUUUU!!! :D

2010-01-27 @ 21:28:17
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback