Idag...

... har jag ringt min gamla chef på hemmet för att söka arbetsträningsplats där... tyvärr va inte min gamla chef där så jag fick prata med hennes "ersättare". Vet inte helt om hon förstog vad mitt samtal gällde men hon skulle ändå säga till min gamla chef att jag hade ringt.
Jag funderar på att även skicka ett mail till min gamla chef och förklara lite bättre om vad som gäller med min arbetsträning och även förklara att jag kommer vara försäkrad via hissingsslussen.

... har jag även sorterat de flesta av alla papper som bara har legat och drällt i lägenheten. Så imorn har jag bara några få högar kvar och alla dessa papper kommer sättas in i pärmar så det är ordning och reda på torpet.

... har jag fikat med min kära granne, alltid trevligt att träffa henne.

... har jag lagat go middag. Det blev fläskkaré med mango, äpple och majskolv.


Jag känner verkligen att jag är påväg tillbaka nu...
Jag får tråkigt av att inte göra någo. Nu är det snarare så att om jag inte har nåt vettigt att göra på dagen känns dagen meningslös... nästan ingen anledning att gå upp ur sängen.
Och så vill jag inte ha det länge till alltså. Jag vill att dagen ska vara meningsfull.

Idag är en av de dagarna där jag ser att jag är påväg tillbaka... jag vill inte sitta meningslöst i soffan fram till läggdags,
Jag försöker komma på meningsfulla uppdrag för mig att göra på dagen... nu sorterar jag papper, imorn kanske jag hittar på något annat.

Nu blir det läggdags, så jag önskar er alla en god natts sömn.
 

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback