Låtar som betyder

När jag blev inlagd på psyket lyssnade jag extra mycket på vissa låtar som betydde mycket för mig då (och även idag)
På något sätt stämmer min dåvarande sinnesstämning med musiken i låtarna.


Min perfektion och alla mina krav som jag haft på mig... som inte alltid har bara kommit från mig själv, utan även från mina nära och kära. De stora kraven jag hade från min mamma, Erland och inte minst Arne.
Jag var tvungen att vara perfekt, inte bara i mina egna ögon utan även i andras... något som jag fortfarande kämpar jätte mycket med idag.
Min största önskan var att jag bara skulle kunna lägga mig ner och bara låta allt vara. Att folk skulle älska mig och bara den individ jag är. Inte bara gilla mig för mina ambitioner och min styrka att aldrig ge upp.
Jag önskade så mycket att jag bara skulle duga som jag var.
Detta är vad denna låten står för mig...


Denna låten betyde extra mycket för mig... lyssnade på denna ett tiotal gånger per dag.
Och elguitarren som spelar innan varje refräng beskriver extra mycket min känsla som jag hade då.
Att denna låten sedan handlar om depression visste jag inte från början, utan det var musiken som stämde överens med min känsla. Det var när jag kom hem från psyket som jag förstog att denna faktiskt handlar om depression och psykisk ohälsa


Det låter som hjärtljud i bakgrunden... när hjärtat slår som mest.
Denna påminner mig om mitt kämpade i livet... hur viktigt det var för mig att fortsätta springa för jag var så rädd för att falla.
Jag trodde aldrig att det fanns någon som skulle kunna plocka upp mig om jag skulle falla.
Om jag bara fortsatte, springa ifrån mina egna känslor och min sorg, trodde jag att allt en dag skulle bli bra.


Dessa låtar betyder jätte mycket för mig, för dem beskrev mina känslor... både innan, undertiden och efter jag blev inlagd på psyket.
När jag lyssnar på dessa kan jag känna igen hur jag kände då, även om jag inte alltid känner så idag.
Ibland kommer vissa dager då jag fortfarande kan känns så som låtarna beskrivs för mig, Även om det är ganska så sällan i dagens läge.


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback