Misslyckad?

Jag sitter nu och är ganska så nedstämd...
Jag sitter och funderar på vad jag har uppnåt i mitt liv hittills... och jag har kommit fram till att jag inte har uppnåt något, vilket gör mig ledsen och ger mig känslor av misslycka.
Jag är 25 år, och jag har ingen direkt utbildning... jag har inget jobb och jag är snart inne på mitt tredje år som sjukskriven.
Jag har inte uppnåt något av det jag hade bestämt som liten vid denna ålder....
Jag känner mig äldre än någonsin och jag har inte uppnått nåt.
Visst jag har en lägenhet, en ganska så sunkig sådan -specielt om man tittar på köket. En och samma lägenhet som jag bott i 5 år nu och till hösten är jag inne på mitt sjätte år här.
Jag har inga direkta färdigheter, något som jag är examinellt (hur det nu stavas) duktig på... se jag kan inte ens stava ordentligt, vilket "egentligen" en 25 åring borde kunna.
Jag har inga pengar, inga pengar som jag tjänar själv... utan jag går och tigger på andras skattepengar; jag går till soc varje månad... något jag skäms otroligt mycket för.
Jag har inget hus, jag har inga barn och jag har ingen bil... och detta kommer jag heller inte kunna få på väldigt länge...
Min tanke, som tidigare, var att jag skulle vara mer eller mindre färdig utbildad nu. Jag skulle ha sparat ihop pengar som jag skulle kunna lägga som handpenning på ett hus eller en fin lägenhet. Jag skulle ha ett jobb som jag trivdes med... ett jobb som jag ville vara på, ett jobb med mening, ett betydelsefullt jobb.

Men nu sitter jag här och har inte uppnått något av allt som jag hade planerat, som jag hade tänkt eller som jag hade föreställt mig.
Jag sitter i en soffa som jag har suttit i de senaste 2 åren, på samma ställe som jag alltid sitter.
Jag har laggt på mig över 15kg på min kropp och jag känner både tjock och ful.
Och när jag sitter och tänker tillbaka på allt som jag ville innan jag blev sjuk känner jag mig som ett stort misslyckande...



Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback