livets ånger?

Min frukost e så förjordat god asså.
Massa goa bär och bara en gnutta naturell youghurt.
Kan verkligen rekomendera detta... inget tillsatt socker utan bara naturliga råvaror.
Sedan sköljer jag ner frukosten med en kopp detoxté.
Kan knappast bli en bättre frukost.

Visst, jag saknar mitt morgon kaffe jätte mycket... men jag tror yogan hjälper mig att hålla mig vaken på morgonen
Men jag har gjort en liten kompromiss med mig just för tillfället.
Jag får dricka kaffe tillsammans med andra men inte när jag är själv.
Gissa om tjatar på Jim nu att dricka kaffe med mig

Igår var Jim ledig från jobbet, eftersom de va en "söndag". Och vi satt och bara hade det mysigt i soffan hela dagen och kollade på film.
Det var en lugn och skön dag.
Igentligen skulle vi städa, men då jag hade världens mensvärk så orkade jag faktiskt inte...

Idag har jag gjort yoga. lilla duktiga jag

Har inte fått så jätte mycket sömn inatt för jag har legat och tänkt en massa, dels på mamma och dels på mitt liv.
Jag vill inte ligga på min dödsbädd när jag är gammal och ångra något i mitt liv.
Och för att slippa ångra något så har jag tänkt igenom vad som hänt i  mitt liv.
Och det finns faktiskt saker jag ångrar, men som jag ändå var tvungen att göra...
Jag ångrar bland annat att jag tog bort det barn som jag hade i magen vid 19 års ålder... ett barn som jag faktiskt blev jätte glad över att de kom till mig...
Jag ångrar att jag aldrig sa något till den pojkvänen jag hade då, Jag ångrat att han aldrig fick säga sitt.
Jag var dock livrädd för att han skulle säga att jag skulle ta bort det,  jag skulle inte klara att höra det. Det är en av anledningarna till att det inte fick komma till världen. Tog jag beslutat själv och sedan inte berätta det så trodde jag att jag skulle må bättre av det... men det gjorde jag aldrig.
Jag saknar än idag det vackra lilla barn som låg i min mage... och jag tänker på det ofta.
Men jag hade varken fast jobb eller en lägenhet... så hur hade det barnets liv sett ut.
Jag har lovat mina framtida barn att jag ska göra allt för att de inte ska behöva uppleva något som jag har gjort.
Jag vill att mina barn ska ha en frisk och sund mamma, en underbar pappa som finns där för dem... Tak över huvudet och en trygg uppväxt... allt som jag inte fått...
När det lilla barn låg i min mage var jag varken frisk eller sund... jag levde ett ganska så destruktivt liv och jag mådde jätte dåligt.
Jag hade inte kunnat ge det barn allt som jag ville ge... framförallt en trygg uppväxt.
Men jag hade älskat det... och jag tänker på det ofta.

Jag ångrar oxå att min dåvarande kille inte fick veta nåt förrens det va försent. Han fick först reda på det, på omvägar, när vårat förhållande hade tagit slut. Och inte helt oväntat reagerade han oerhört starkt när han fick veta... han trodde till och med att det borttagna barnet inte var hans, vilket det var.

Även om mitt och hans förhållande inte var speciellt bra för någon av oss tog det mig många år innan jag kom över honom...
Det borttagna barnet gjorde sitt i saknaden efter honom... och jag saknar fortfarande det barnet.

Jag ångrar även att jag än idag inte har talat ut med honom om detta... berättat varför jag gjorde som jag gjorde och höra hur han kände pågrund av det...
Det jag gjorde var verkligen inte rättvist mot honom... och jag förstår verkligen om han känner agg mot mig och jag förstår att jag sårade honom genom de val jag gjorde under den tiden.
Och jag ångrar att jag aldrig bad om ursäkt för allt jag gjorde mot han.
 
Många gånger i sitt liv gör man saker som man inte är stolt över.. och detta som jag berätta om nyss är inget jag är stolt över.
Det är ett av mina livsånger...

Nu är jag både trött och hungrig...och saknar mitt kaffe

Mina kommentarer
Emelie säger:

Du kommer bli världens bästa mamma den dagen då ni är redo för ett litet underverk *kram

2010-01-08 @ 09:30:36
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback