Ambitiöst?

Igår gjorde jag hembakade ....





Jag gjorde två olika sorters, av samma deg.
Vanliga semlor och hallonsemlor.
Gissa om dessa blev goda?

Jag som vanligtvis inte äter semlor.. (kanske äter två stycken per år)... åt en av varje igår och dessutom åt jag en idag med.
Så detta året har jag minsann käkat tre och en halv semla... och de e då inte illa!


Igår på kvällen satte jag mig även och tecknade lite till... det va juh så himla roligt sist
Jag försökte mig på att rita ett par ögon istället för bara ett.
Mitt mål är att jag ska klara av att rita ett fint helt ansikte och inte bara hålla mig till halva.
Så det är detta jag håller på att öva på nu.
Har tänkt att fortsätta på mitt tredje försök idag.



Ni märker juh att jag börjar bli rastlös här hemma
Jag försöker fylla min dag med allt annat än städning

Är det någon som vet något ställe där jag kan börja arbetsträna på förresten?

Det här med min arbetsträning verkar gå åt fanders faktiskt...
Jag kommer antagligen inte kunna arbetsträna på hemmet jag jobbade på innan, för någon kvinna från Säve stadsdels"tjofräs" ringde mig idag och berättade att de bara tar in praktikanter från en hemsida på nätet.
Och vill jag ha en "praktikplats", inom vården i Göteborg, så måste det ske via denna sidan.

Min handledare på hisingslussen har nu börjat undersöka om jag skulle kunna vara någonstans i grannkommunerna...
Och får jag en plats där kan det hända att jag måste pendla, antingen till Kungsbacka, Kungälv, Partille eller Lerum.
Något som helst vill slippa... Men kan jag inte vara nån annan stans så kommer jag givetvis ta det.
Jag börjar faktiskt bli mer eller mindre desperat nu.

Nu kom min kille hem, så nu ska faktiskt lilla jag unna mig ett glas vin... det tycker jag att jag är värd

Imorgon ska vi grovstäda lägenheten... oj vad fint här kommer bli  

Puss på er


Mina kommentarer
Emelie säger:

MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMS!

2010-01-29 @ 16:44:12
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Art by Lisa Lans säger:

Fint (:

2010-01-31 @ 23:01:14
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback