Packning, skola och nerver.

Håller på att försöka packa inför våran resa till Grekland.
Det är svårt faktiskt.
Vi kommer vara borta totalt 4 veckor.

En vecka har vi att ta oss ner till Grekland. (vi ska bila)
Sedan spenderar vi 2 veckor där
Och så räknar vi med en vecka hem.


Det känns som jag försöker packa ner hela gaderoben.
Jag tror inte jag kommer använda allt... men vill ändå ha med mig massor så jag har en massa ombyten. Samtidigt som jag inte vill ha med mig tusen resväskor.
Måste tänka på att bilen Inte är en lastbil direkt


Jag är så nervös... ni kan inte ana.
Får liksom ingen ro i kroppen.
Springer runt i lägenheten och bara irrar... får inget gjort. Håller på med allt samtidigt.
Det är inget bra system jag har just nu. :S


Jag kommer ihåg när vi bestämde oss för att åka ner dit, och då va allt så himla långt borta.
Men nu står jag här, helgen innan vi åker.
Och allt känns så nära, så jag blir stressad i mig själv.
måste göra det... och det... och det.
får inte glömma detta... men inte heller detta.... oj oj oj tänk om jag glömmer nåt????


Just nu ligger allt som måste med på borden i vardagsrummet.
Mina kläder och annat som e viktigt att få med, såsom pass, biljett, solskyddsfaktorer, smink med mera.


Nog om packningen!


Jag kommer börja studera till sjuksköterska till höstan :D
detta är jag oxå nervös inför.
Även det känns så stort.
Om dryga månaden sitter jag åter i skolbänken och ska försöka lära mig.


När jag fick reda på detta, att jag kom in, kunde jag inte tro mina ögon.
Jag fatta först när jag berättade för Jim.
- du får just nu en öl av en blivande student
Och den hårda och långa kramen fick mig att fatta.
Kännde hur jag höll på att börja grina. Grina av lycka! :D


Kan inte sluta tänka på att jag ska börja. Så mina nerver börjar redan nu att sätta spratt på mina tankar.
kommer jag klara detta?
Kommer jag fatta det jag läser?
Kommer jag klara tentorna?
Kommer jag kunna klara av att vara social och lära känna nya människor?
Kommer jag ha ångest?

Det är många tankar som snurrar i och med skolan.
Jag ska pendla till Borås så gott som varje dag.  


I vissa stunder känns det som jag har gott självförtroende.... att jag kommer klara skolan med en klackspark
medan jag i andra stunder funderar över om jag överhuvudtaget kommer klara detta, om jag har tagit vatten över huvud.


Men jag ser ändå fram emot det :D
Jag längtar men är ändå livrädd... så de känns så bitterljuvt


Jag vet att jag den sista tiden inte har varit så bra på att uppdatera bloggen...
Och nu reser jag bort.
Jag ska se om jag kan uppdatera bloggen nån gång under resan. Det beror mkt på om jag har tillgång till dator eller inte.
Annars får jag uppdatera när jag kommer hem igen... och jag gissar att jag kommer ha så mkt att berätta att jag inte riktigt ska veta vart jag ska börja. :P


Det ska bli så himla roligt mad altl som kommer hända inom den närmaste tiden.... Som ett stort äventyr. :D


Nu får jag nog se om jag kan få nån ordning på packandet... se om jag kommer nån vart.

Sen på kvällen ska jag åka till min älskade Emmi och sitta och tjöta :D


Ha det så underbart alla mina kära läsare!!! :D :D :D


Många Lyckliga kramar till er





Mina kommentarer
Anna-Klara säger:

Grattis till ditt blivande studentliv! Borås är en mycket trevligt stad :)



Låter som en fantastisk upplevelse att bila till Grekland, ta mycket kort :)

2010-07-16 @ 20:44:31
Helene E säger:

Självklart kommer du att lyckas som

Ssk-student. Jag tror stort på dig och önskar dig ett stort lycka till. Annars får du ha det så helt underbar resa ner till Grekland med killen. Kramar Helene

2010-07-16 @ 23:55:14

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback