grym e jag

Jag har ni jobbat, för första gången på över tre år, måndag-fredag och jag har klarat de galant!
Jag är riktigt stolt över mig själv... :D :D :D :D
Det har bara gått bättre och bättre för varje dag.


Nu sitter jag hemma och firar för mig själv :)
Jag har köpt sumerbys äpplecider som jag sitter och dricker nu :)
Kommer inte kunna vara uppe så länge idag, jag ska vara barnvakt åt min älskade Olivia imorn.
Fast jag tror inte jag skulle orka vara uppe så länge idag ändå... men är ändå piggare än vad jag trodde jag skulle vara.
I onsdags var jag så trött när jag kom hem från jobbet.
Allt hade stulat med oss, kaffemaskinen ville inte vara med... brände mjölken när man skulle göra bl.a. caffe latte.
Många av våra varor tog slut samtidigt så ägarens dotter ( som jag har jobbat med denna vecka då ägaren är på semester) fick panikåka och handla.
Medan hon handlar har vi fullt upp, (en praktikant, en tjej som e under 18 och jag) Vi fick många kunder och då jag var den enda som kunde ta kassan, blev de extra stressigt.. för mig iaf.
Praktikanten kan inte allt vi gör, vilket är förståligt... så de blev lite stressigt.
( Vi kan juh kalla praktikanten N och den andra tjejen för S)


S är verkligen jätte duktig! jag är så impad av henne.
Däremot är jag väldigt besviken på N,
Det jag sa om henne i förra inlägget stämmer inte så bra in längre.
Hon är lat, tyken, falsk med mera. Dessutom är hon ute och röker varje timme, om inte mer.


Men idag fick jag så dåligt samvete för jag har tänk dumma saker om henne, lr så.
Hon kom och pratade med mig, och hon har haft ett tufft liv.
Jag blir så ledsen när jag hör hur "barn" har de svårt. Och jag förstår idag att hon är sådan av en anledning. Hon behöver uppmärksamhet, hon behöver bekräftelse.
Jag är glad ändå för att hon ville prata med mig... att hon anförtrodde sig till mig, att hon kan finna det förtroendet till mig.. trotts de svårigheter hon har varit med om.
Så idag kunde jag inte vara arg mot henne som jag har kunnat de andra dagarna, då jag har sagt till henne en massa saker.
"Du måste fan dämpa dig asså, du skrämer iväg kunderna" (När hon skriker ut vissa ord eller meningar)
"Stolar är till för att sittas på" (när hon satt på disken där kassan står)


Jag förstår henne mycket mera nu...
Och så klart, jag tänker juh alltid "Jag kanske kan hjälpa henne, vara ett stöd för henne" med mera.
Jag vill hjälpa alla som har det svårt... jag vill vara ett stöd.
För jag vet hur svårt det är när man står där ensam och känner sig övergiven. och jag vet hur svårt det är för en, framförallt i den åldern


jaja, jag får prata mer om detta en annan dag :P
jag ska ta en till cider nu och kolla på film. Njuta av att jag har klarat arbeta en vecka utan problem.
Och inte nog med det, jag trappar ner ytterligare 25 mg på min medicin nu idag :D
Nu äter jag 75 mg anafranil retard och ska äta denna dos resten av sommaren.
Jag har gått från 150 mg till 75 på ungefär fyra månader. Och även detta har jag klarat! :D
Känner mig grymt bra just nu... och en massa glädje sprudlar i min kropp! :D


Trevlig Fredag på er alla!!!


kramar

Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback