Work

Är så trött efter dagen på jobbet idag!


Nu är det iaf ingen lekstuga på jobbet längre... och detta tackar jag för.
N har nu ändrat sina tider, så hon är bara på jobbet mellan 8-11. Tackar gudarna för detta.
Men jag måste ändå säga att N är rätt go ändå. Hon har haft ett tufft liv och hon har börjat berätta mer och mer för mig... Hon har det inte lätt.


Men till det som är mera aktuellt.
Den äldre kvinnan som oxå jobbar på fiket, två ggr i veckan. (vi kan kalla henne Y)
Hon är 72 år och man märker verkligen att hon är kanske lite för gammal för att jobba ( om man nu kan säga så)
Idag fick jag spratt på henne iaf.
Hon är otrevlig mot kunderna, kan inte erkänna sina fel utan mothögger med kunden.
Hon påpekar allt man gör, minsta lilla fel... som hon tycker. Speciellt mot S.
(Ex: Vi säljer baguetter där vi lägger tre gurkskivor och tre tomatskivor. Enligt Y ska det bara vara två tomatskivor och kan bli irriterad för att man lägger en till. fast ägaren säger att vi ska ha tre skivor...)


När Y jobbar blir allt så rörigt och hon gör många fel.
Och jag får många gånger rätta till hennes fel emot kunden.
Idag beställde en kund en Grekiskt sallad som hon ville ha med tonfisk.
Y gjorde denna och kommer ut med en Tonfisk sallad.
Kunden förklarar klart och tydligt att hon ville ha en Grekisk sallad  med tonfisk.
Då börjar Y säga till kunden, på ett tyket sätt, att kunden minsann hade beställt en Tonfisk sallad och att det blir väldigt jobbigt för Y att lägga i fetaost och oliver.

   Där fick jag, när Y väl gick in i köket och la i detta, förklara för kunden att Y är väldigt förvirrad och gärna glömmer saker. För att kunden skulle bli så njöd de bara gick...


Detta är inte det enda som Y gör...
Jag kan tänka mig att Y var väldigt duktig när hon var arbetsförd (eller hur man ska säga)
Men så som hon behandlar kunderna och en del utav personalen tycker inte jag är okey!
Och jag känner att jag inte orkar rätta till hennes fel hela tiden.
För lilla jag tar givetvis på mig detta på mitt ansvar.
Så jag springer, mer eller mindre, efter henne och försöker rätta till hennes misstag.
Dessutom försöker jag hinna med att göra allt innan hon gör det för att det inte ska bli så mycket fel.
Jag har även bakning av våra "kakor" vi säljer på mitt ansvar nu när inte ägarens fru är där.

   Idag har jag inte hunnit baka det som behövdes baka idag, vilket gör att jag har desto mer att baka imorn.
Y är även där på fiket imorn.
Och jag känner mig stressad... redan nu inför imorgon.
Jag vet inte hur jag ska lägga upp detta på bästa sätt.


Jag hade tänkt att städa när jag kom hem idag, men nu e jag så trött så att jag inte orkar detta.
Jag ville få fint här hemma...
Men det får vänta.
Kanska orkar det imorn, annars får jag göra det i helgen....
suck a duck.


Annars är allt bara toppen med mig. Jag trivs verkligen med det jag jobbar med, och jag trivs med de flesta jag jobbar med.
Jag är väldans lycklig.
Över att jag har min Jim, över att jag orkar arbeta så "mycket" jag gör nu... utan problem med mig själv.
Och snart åker jag och Jim till Grekland och där får vi umgås med familjen "Grek" vilket ska bli helt underbart.
Bada sola och semestra! :D


nu ska jag sätta på lite potatis så jag får lite mat i magen:)

kramar


Mina kommentarer

Kommentera kan du göra nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback